Hi! Welcome Back and Stay Tune! Harga Minyak Meleset Oleh Tindakan Spekulator Pasaran - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Harga Minyak Meleset Oleh Tindakan Spekulator Pasaran

Harga minyak jatuh pada hari ini berikutan tindakan spekutalor yang mengambil keuntungan selepas kenaikan harga dengan menjual pada harga tinggi. Namun lebihan bekalan yg meningkat secara beransur-ansur menekan harga ke bawah.

Harga pasaran hadapan minyak Brent jatuh lagi sebanyak 0.18% setakat pukul 10.37 malam berbanding kejatuhan 2.5% yang direkod dalam sesi dagangan Isnin . Pasaran hadapan minyak mentah U.S jatuh sebanyak 0.10% pada harga.

Harga minyak mentah brent meningkat sebanyak 20% pada suku ketiga dan merupakan peningkata tertinggi sejak tahun 2004 bagi suku ketiga.

Para pelabur masih lagi optimis terhadap pasaran minyak mentah Brent yang mencatat paras yang tinggi pada minggu lepas, ini memberi petunjuk bahawa permintaan dan penawaran sedang dalam proses untuk stabil.

Bagi Oliver Jakob pengarah strategi Petromatrix, penentuan harga hanyalah berkisar tentang keseimbangan penawaran dan permintaan dan sikap spekulator yang mengambil kesempatan terhadap sentimen untuk meningkatkan keuntungan.

Kenaikan harga minyak pada minggu lepas adalah berikutan sekatan saluran minyak oleh Turki daripada Kurdistan di Iraq ke luar negara. Selain itu, perjanjian pengeluar minyak OPEC untuk melanjutkan pemotongan pengeluran minyak juga telah meyokong kenaikan harga komoditi ini.

Menurut pengurus Bank Ayers Alliance ” Harga minyak tidak begitu stabil pada suku tahun keempat, berikutan peralihan permintaan pada musim panas kepada pemintaan musim sejuk.”

“Amerika Syarikat terus menaikkan pengeluaran dengan harga tinggi untuk WTI ketika ini di NYMEX,” kata penganalisis di ING.

“Dengan permintaan yang kukuh sejak beberapa bulan lalu, harga yang tinggi ini dijangka akan memberi impak kepada pertumbuhan permintaan menjelang tahun 2018.”

The post Harga Minyak Meleset Oleh Tindakan Spekulator Pasaran appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wvGEIj

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.