Hi! Welcome Back and Stay Tune! KERACUNAN Makanan? Makan Makanan Dalam Tin MENTAH-MENTAH.. Dan AJAIB!! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

KERACUNAN Makanan? Makan Makanan Dalam Tin MENTAH-MENTAH.. Dan AJAIB!!

KERACUNAN Makanan? Makan Makanan Dalam Tin MENTAH-MENTAH.. Dan AJAIB!! | Baca Viral – Anda pernah kena keracunan makanan? Apa petua yang anda lakukan untuk mengubatinya selain makan ubat dari klinik? Boleh kongsikan semoga bermanfaat kepada semua. Jom baca petua yang dikongsi lelaki ini

SARDIN PENYELAMAT SEGERA KERACUNAN MAKANAN

Saya telah pelajari ilmu ini sejak awal perkahwinan lagi, ketika itu, terbaca di salah satu laman perkongsian bagaimana sardin boleh dijadikan penawar sekiranya keracunan. Ada satu ketika, semasa perjalanan pulang ke Kelantan bersama isteri, disebabkan gabungan makan atau gerai yang disinggah itu kurang bersih.

Saya diserang keracunan makanan, ketika itu badan terasa tidak sedap seperti keracunan (saya pernah juga keracunan sebelum itu). Setibanya di bandar Raub, saya terus mencari kedai 7-Eleven berdekatan. Masuk ke dalam kedai tersebut, dan cari sardin dalam tin.

Kemudian masuk semula ke dalam kereta, dan buka tin sardin dan jamah terus seketul ikan sardin itu mentah-mentah. YA memang tidaklah sedap pun bila makan terus begitu. Namun demi penawar pantas, saya kunyah dan telan terus. Kemudian saya tunggu beberapa minit, terasa satu badan seakan kena elektrik (tak tahu macam mana nak terangkan). Akhirnya selepas lebih kurang 5-10 minit, badan saya kembali cergas seperti asal.

PENAWAR SARDIN MEMANG BERKESAN

Saya telah cuba beberapa kali untuk kes keracunan, setakat ni alhamdulillah menjadi penawar segera. Andai anda dalam keadaan keracunan dan jauh daripada hospital atau klinik, bolehlah jadikan sardin mentah ini sebagai penawar pantas.
Bagus dijadikan bekalan untuk yang sering pergi berkhemah sebagai penawar, bukan sekadar makanan semata-mata.

Nota sardin : sardin yang digunakan adalah jenis sardin, bukan mackerel ya.

Sumber : PetuaOrangLama

The post KERACUNAN Makanan? Makan Makanan Dalam Tin MENTAH-MENTAH.. Dan AJAIB!! appeared first on BACA VIRAL.



✍ Sumber Pautan : ☕ BACA VIRAL

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2xegCxk

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.