Hi! Welcome Back and Stay Tune! Inilah akibatnya orang 'bodoh' dijadikan pemimpin - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Inilah akibatnya orang 'bodoh' dijadikan pemimpin

Bola pun jadi bala! 

TMJ kecam Umno Kedah, Bashah ‘politikkan’ bola sepak
Diterbitkan pada 3 Nov 2017 9:30AM
Kita semua harus terus bersatu untuk terus menyingkirkan elemen politik dalam sukan bola sepak, titah Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim. – Gambar fail AFP,3 November, 2017

PUTERA Mahkota Johor mengecam Umno Kedah kerana masuk campur dan mempolitikkan bola sepak menjelang perlawanan akhir Piala Malaysia antara dua negeri itu esok.

Tunku Ismail Sultan Ibrahim menyalahkan Menteri Besar Kedah Ahmad Bashah Md Hanipah, Exco Belia, Sukan, Keseniaan dan Kebudayaan Aminuddin Omar dan Umno Kedah kerana sengaja menegangkan hubungan antara penyokong “demi politik masing-masing”.

Baginda menuduh Ahmad Bashah sebagai orang yang kurang tegas dan bergantung kepada orang bawahan yang hanya buat “kerja yang bukan-bukan”.

“Agenda politik tidak boleh ada di dalam bola sepak. Penyokong Kedah dan penyokong Johor tidak perlu bergaduh antara satu sama lain.

“Jika kita bergaduh, inilah yang mereka mahukan. Inilah agenda dan strategi yang digunakan dari dahulu lagi oleh parti politik iaitu 'divide and conquer'. Kita semua harus terus bersatu untuk terus menyingkirkan elemen politik dalam sukan bola sepak,” titahnya menerusi akaun Facebook Johor Southern Tigers semalam.

Pada Rabu, bekas menteri besar Kedah yang kini merupakan Timbalan Presiden Bersatu Mukhriz Mahathir mengatakan Umno Kedah membeli banyak tiket bagi memastikan Ahmad Bashah tidak “diboo” penyokong esok.

Kerana itu, Tunku Ismail masuk campur dan mengarahkan Football Malaysia LLP (FMLLP) untuk mencetak 1,000 tiket tambahan supaya penyokong Kedah-yang mungkin merupakan penyokong Umno juga- boleh menghadiri perlawanan itu.

Tunku Ismail juga mengecam Aminuddin kerana mengugut selepas FMLLP menjemput seorang lagenda bola sepak dan bekas ketua pasukan bola sepak Kedah, Radhi Mat Din untuk ke acara pembukaan perlawanan itu.

Aminuddin didakwa mengugut untuk memboikot perlawanan akhir itu sekiranya Radhi dijemput atas alasan dia adalah ahli PAS.

“Saya tidak kisah anda sokong PAS atau Umno, kerana yang penting bola sepak atau sukan tiada kena mengena dengan politik. Saudara Radhi berhak untuk bersama dengan penyokong Kedah ketika majlis pembukaan tersebut di atas pencapaian beliau membantu Kedah menjuarai Piala Malaysia,” titah Tunku Ismail.

Perlawanan akhir Piala Malaysia antara Johor Darul Ta’zim (JDT) dan Kedah akan diadakan esok di Stadium Shah Alam. – 3 November, 2017 - sumber


✍ Sumber Pautan : ☕ mountdweller88

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ipVuKs

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.