Hi! Welcome Back and Stay Tune! TUDUHAN SERANGAN PERIBADI, TIDAK HORMAT MAHKAMAH UK - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

TUDUHAN SERANGAN PERIBADI, TIDAK HORMAT MAHKAMAH UK

SHAH ALAM – Bekas Presiden Majlis Peguam, Datuk S Ambiga membidas pihak yang menyelarnya berikutan namanya disebut dalam prosiding mahkamah, susulan kenyataan balas Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown.

Ambiga berkata, di dalam kenyataan balas tersebut, namanya hanya disebut pada dua perenggan, namun diberi tumpuan begitu meluas di Malaysia dan disifatkan sebagai sangat luar biasa.

Menurutnya, forum prosiding di UK dipilih pihak menuntut iaitu Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, kerana beliau berhak buat demikian.

“Mengikut Mahkamah UK, mana-mana permintaan (tuntutan) dokumenn atau maklumat perlu dibuat.

“Tindak balas terhadap tuduhan serius terkandung di dalam pembelaan dan tuntutan balas perlu dikemukakan. Lagipun, perbicaraan di UK dan bukan di Malaysia.

“Adalah sangat janggal, mereka mahu jalankan perbicaraan mini atau pendakwaan di Malaysia berdasarkan dua perenggan pembelaan menyebut nama saya,” katanya.

Beliau berkata, ia sesuatu yang luar biasa apabila ramai pihak melakukan serangan terhadapnya termasuk menteri dan ahli politik.

“Media kerajaan beri saya liputan tiga halaman termasuk muka depan. Ada blogger  buat kenyataan tidak bermoral, perkauman, fitnah saya dan Rewcastle Brown,” katanya.

Akuinya, media sosial turut digunakan untuk serang reputasinya.

“Saya didatangi tiga individu di rumah yang memperkenalkan diri sebagai wartawan dan mahu dapatkan kenyataan. Beberapa wartawan juga kelihatan di luar pejabat saya hampir dua jam.

“Sekarang, laporan polis pula dibuat terhadap saya berdasarkan pembelaan dan tuntutan balas difailkan oleh Rewcastle Brown,” katanya.

Jelasnya, tindakan itu serangan peribadi dan intimidasi terhadap beliau, malah berpendapat ia penghinaan terhadap Mahkamah UK.

“Terdapat lebih dua perenggan pembelaan dan tuntutan balas tersebut. Ada 36 perenggan. Ada tuduhan serius dalamnya, mungkin itu harus jadi tumpuan,” katanya.

– Sinar Harian

.



✍ Sumber Pautan : ☕ Malaysia Chronicle

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2A30n3j

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.