Hi! Welcome Back and Stay Tune! Mengeluh Akan Buatkan Masyarakat Terus Ketinggalan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Mengeluh Akan Buatkan Masyarakat Terus Ketinggalan


KUCHING: Untuk berjaya dalam kehidupan memerlukan setiap invidu berfikir di luar kotak dan rasional bukannya sentiasa mengeluh dengan kehidupan, kata Artis Iban, Castelo Jawi yang popular dengan lagu 'Akai Bajik'.

Menurutnya, kehidupan pada masa kini memang mencabar dan memerlukan perubahan yang selari dengan perkembangan semasa.

"Kita asyik mendengar rungutan tentang peningkatan kos sara hidup tetapi bukan caranya untuk kita sekadar mengeluh dengan keadaan.

"Walaupun saya bukanlah tergolong dalam golongan yang berjaya tetapi saya berjaya mengubah kehidupan saya dan keluarga sedikit demi sedikit," katanya.

Castelo yang kini turut menjalankan kerja sebagai tukang bina rumah berkata, kita jangan terlalu berharap dalam satu bidang kerja tetapi perlu bijak untuk menambah pendapatan berdasarkan kepakaran diri.

"Bagi saya, hidup sebagai artis bukan menjanjikan kehidupan saya dan keluarga akan senang lenang kerana dunia hiburan tidak akan kekal selamanya kerana populariti tetap akan pudar.

"Justeru saya perlu berfikir luar dari kotak dan bertindak rasional jika mahu kehidupan berubah kepada lebih baik," ujarnya.

Jelasnya, beliau tidak malu untuk memberitahu peminat tentang kerjanya sebagai tukang rumah walaupun pada masa sama masih bergelar artis.

"Yang penting saya akan mengguna setiap peluang yang ada bagi menambah pendapatan hidup.

"Jika kita asyik bercakap perihal kehidupan yang susah tanpa berusaha untuk berubah, maka selamanya kita akan sentiasa berada ditakuk lama.

"Saya menyeru agar kita sama-sama berusaha dan berubah kearah masa depan yang cemerlang supaya kita akan menjadi bangsa yang berjaya," jelasnya.-Sarawakiana


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2A2ES2G

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.