Hi! Welcome Back and Stay Tune! ‘Kasih Dan Pengorbanan Suami Pada Saat Akhir!’ Pasangan Suami Isteri Warga Emas Terperangkap Dalam Banjir Arus Deras Dan Suaminya Sempat Ikat Isteri Pada Pokok Dengan Pakaiannya Supaya Tidak Hanyut Arus Air Sebelum Dirinya Hanyut Dan Hilang Dibawa Arus.. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

‘Kasih Dan Pengorbanan Suami Pada Saat Akhir!’ Pasangan Suami Isteri Warga Emas Terperangkap Dalam Banjir Arus Deras Dan Suaminya Sempat Ikat Isteri Pada Pokok Dengan Pakaiannya Supaya Tidak Hanyut Arus Air Sebelum Dirinya Hanyut Dan Hilang Dibawa Arus..



Kisah ini berlaku tidak lama dahulu, tetapi apa yang mahu yang dijadikan pengajaran dalam kejadian ini ialah kasih sayang yang ditunjukkan oleh sepasang suami isteri warga emas yang telah terperangkap di dalam arus banjir yang sedang melanda dengan deras.


Ini adalah saat di mana seorang wanita warga emas di China yang telah diselamatkan oleh pasukan penyelamat selepas terlepas genggaman suami yang paling disayangi dalam satu kejadian banjir di bandar Jingmen, wilayah Hubei.


Anggota penyelamat terpaksa mengambil masa untuk meyakinkan wanita berusia 70-an ini untuk melepaskan pautan di pokok dengan anggota badannya yang telah diikat di situ oleh suami dengan pakaiannya sebelum beliau dibawa pergi bersama arus banjir yang deras.



Menurut laporan dalam iFeng.com, suami kepada wanita ini berada dekat dan berpaut dengannya sebelum anggota penyelamat bergegas ke pokok tersebut dan memberikan bantuan.

Suami wanita ini menyedari dirinya tidak dapat bertahan dan berpaut dengan lebih lama di pokok itu, lalu beliau telah mengikat satu benda dari pakaiannya pada anggota badan isterinya bagi membolehkan isterinya itu dapat berpaut erat pada batang pokok itu dari dibawa arus yang deras.


Ketika pasukan penyelamat dan kecemasan tiba, semuanya sudah menjadi terlambat apabila lelaki ini telah tidak lagi dapat bertahan dengan pautannya di pokok itu lalu telah dibawa pergi oleh arus air banjir yang deras.

Dalam rakaman tersebut, dilihat pasukan penyelamat yang menaiki bot penyelamat menghampiri wanita warga emas ini. Arus yang sangat deras dapat dilihat melalui wanita ini yang semakin lemah dan tidak berdaya menahan arus.


Pasukan penyelamat itu yang terdiri dari anggota tentera telah mendekati, membantunya meleraikan pautan di pokok dan menariknya ke dalam bot penyelamat. Kemudian wanita ini telah dibawa ke tempat yang selamat untuk menerima rawatan lanjut.

Malang dan amat sedih sekali, suaminya telah tidak dapat diselamatkan. Sebelum pergi, suami ini telah berkorban kasih buat kali terakhir untuk isteri tersayang.


Para netizen yang melihat kejadian ini di iFeng.com berasa sangat tersentuh dan memberikan komen seperti berikut,

“Ini adalah tanda cinta hebat dan sejati!”

“Amat menyentuh hati!”


Pada kejadian banjir di wilayah ini, seramai 164 orang telah dilaporkan meninggal dunia dan 125 orang lagi telah hilang. Beribu penduduk telah dipindahkan ke pusat pemindahan.


Paling mengharukan apabila melihat suami ini begitu menyayangi isterinya sehingga pada saat terakhir. Soal keselamatan dirinya tidak lagi dihiraukan melainkan bagi memastikan isterinya menjadi keutamaan untuk diselamatkan terlebih dahulu. Dirinya dibawa arus yang deras tetapi cintanya tetap kekal bersama isterinya dengan pautan pakaiannya pada batang pokok itu.

VIDEO:


Kredit : iFeng.com


✍ Sumber Pautan : ☕ PenmerahPress

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qMLfYe

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.