Hi! Welcome Back and Stay Tune! Curi dana gereja paderi ditangkap - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Curi dana gereja paderi ditangkap

24/3/18

https: img-k.okeinfo.net content 2018 03 24 18 1877414 curi-dana-gereja-sebesar-rp8-miliar-uskup-dan-pastur-di-brasil-diciduk-polisi-MtnYM25ErG.jpg  
Gambar hiasan (Foto: Reuters)
BRASILIA - Seorang uskup Katholik dan beberapa pastur di Brazil telah didakwa melakukan penyalahgunaan dana gereja yang terungkap dalam satu siasatan korupsi. Mereka dituduh telah mencuri jutaan real dari kas gereja.

Pernyataan dari Kantor Kejaksaan Goais yang dilansir Reuters, Sabtu (24/3/2018) menyebutkan, polis  menangkap Uskup Formosa, Jose Ribeiro minggu  ini atas tuduhan pencurian dua juta real Brazil dana gereja. Dana tersebut berasal dari sumbangan dan pungutan acara seperti pernikahan dan pembaptisan. 

Jaksa telah mendakwa 11 orang, termasuk beberapa orang awam dengan tuduhan penyalahgunaan, pencucian wang, "kebohongan ideologi" dan asosiasi jenayah.

Menyusul penangkapan tersebut, Paus Fransiskus telah menunjuk Uskup Agung Paulo Mendes Peixoto dari Kota Uberaba untuk menjalankan keuskupan di Formosa mewakili Vatikan.


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2G8f48E

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.