Hi! Welcome Back and Stay Tune! Oppo Dan Vivo Kini Antara Lima Pengeluar Peranti Terbesar Dunia - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Oppo Dan Vivo Kini Antara Lima Pengeluar Peranti Terbesar Dunia

Angka jualan peranti pada suku pertama 2016 kini diketahui. Seperti biasa Samsung, Apple dan Huawei mengekalkan kedudukan mereka dengan peratusan jualan yang besar. Menarik sekali kini Oppo di tangga ke-4 dan diikuti pula oleh Vivo. Mereka berjaya menjual lebih banyak peranti berbanding Xiaomi dan Lenovo yang sebelum ini menduduki tempat ke-4 dan ke-5. Peratusan jualan adalah seperti di dalam jadual di bawah.

IDC Top 5 peranti Q1 2016Samsung masih di tempat pertama tetapi mengalami penyusutan 0.6%. Apple mengalami penyusutan paling besar iaitu 16.3%. Huawei menunjukkan peningkatan 58.4%. Oppo pula menunjukkan peningkatan paling besar diikuti oleh Vivo. Tiga daripada lima kuasa besar pengeluar peranti pintar dunia kini adalah dari tanah besar China. Secara keseluruhan 334.9 Juta peranti terjual pada suku pertama 2016. Ini adalah peningkatan kecil dari 334.4 Juta yang terjual pada suku yang sama tahun 2015.

Ini pada hemat kami tidak mengejutkan kerana pengeluar dari China kini menghasilkan peranti yang setanding dan di dalam beberapa kes lebih baik dari pengeluar di luar China. Stigma “barangan China tidak bagus” juga sudah semakin terhakis dan dapat dilihat sendiri di Malaysia. Pada waktu yang sama peranti mereka dijual pada harga yang lebih mesra poket dan ini adalah faktor utama mengapa jualan mereka menunjukkan peningkatan.



Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/1rjnxhh

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.