Hi! Welcome Back and Stay Tune! TMJ: Bukan mahu berlagak atau angkuh - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

TMJ: Bukan mahu berlagak atau angkuh

KUALA LUMPUR: Tunku Ismail Sultan Ibrahim (TMJ) berkata, bukan disebabkan angkuh atau mahu berlagak, tetapi  mengakui baginda orang paling sesuai untuk mengubah bola sepak tanah air. “Bukan mahu cakap besar, tetapi saya tahu saya mempunyai formula dan formula itu berjaya dalam JDT,” katanya  dalam satu kenyataan di Facebook Johor Southern Tigers.

“Sekiranya saya mengambil alih skuad kebangsaan, mereka pasti boleh lakukan perkara yang sama sepertimana JDT tetapi bukanlah terus menang,” ujarnya.

Namun, katanya, kalaupun baginda mengambil alih kepemimpinan FAM, baginda mengakui sekurang-kurangnya empat tahun diperlukan untuk mengubahnya.

“Secara realistiknya banyak kelemahan dalam FAM untuk tempoh 30 tahun,” katanya.

TMJ  berterus terang, dan mengatakan bahawa baginda terjebak dalam dilema setiap kali ditanya mengenai baginda menjadi presiden FAM.

“Saya suka apabila saya sampaikan sesuatu bukan datang daripada mulut tetapi hati saya,” katanya.

“Saya macam 50/50 kerana saya tahu perubahan yang saya dapat lakukan. Tetapi dalam masa sama saya tidak mahu. Hanya penyokong JDT saja yang menghargai perubahan yang saya buat.

“Tetapi orang lain yang rasa macam dah pandai sangat, terutama dalam laman web ‘lain-lain’. Saya rasa kenapa tidak lantik mereka saja untuk menguruskan pasukan bola sepak tanah air, kenapa perlu saya pula?,” katanya.

TMJ bagaimanapun berkata baginda tidak boleh berbuat demikian untuk pasukan kebangsaan kerana komitmennya di Johor dan hanya boleh membantu memberikan pandangan.

TMJ berkata baginda masih mahu menumpukan perhatian kepada JDT kerana banyak lagi tugasan yang belum selesai seperti  bersaing di pentas ACL, menyiapkan stadium dan akademi baharu. – Sarawakvoice



Kredit : SarawakVoice.com

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.