Hi! Welcome Back and Stay Tune! Selama 2 Jam 30 Minit, Wanita Itu Bantu Si Ibu Jaga Anak Kembarnya Tanpa Merungut - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Selama 2 Jam 30 Minit, Wanita Itu Bantu Si Ibu Jaga Anak Kembarnya Tanpa Merungut

Jarang sekali orang lain akan menghulurkan bantuan pada si ibu apabila anak-anak kecilnya meragam atau si ibu tak menang tangan untuk menguruskan mereka. Sebaliknya, hanya pandangan sinis dan tanggapan negatif yang dilemparkan. 
Namun apa yang berlaku pada 26 Februari lalu, penumpang sebuah penerbangan, MacKenzie Murphy, menyaksikan sesuatu yang jarang dilakukan oleh kita hari ini. 
Perjalanan MacKenzie untuk pergi ke destinasinya sepatutnya tidak menghadapi sebarang masalah. Disebabkan masalah yang tidak diingini berlaku, MacKenzie dan para penumpang yang lain terkandas selama 2 jam 30 minit di di lapangan terbang tersebut. 
Dalam kesempatan itu, MacKenzie sempat menyaksikan perkara yang dia sendiri jarang melihatnya.  
Perjalanan semalam sepatutnya mudah tetapi bertukar menjadi hari yang amat panjang. Saya ingin kongsikan pengalaman saya ini kerana ia membuktikan bahawa masih ada orang yang baik di dunia ini.
Semalam, wanita dalam gambar ini bersama dua anak kembarnya menaiki flight yang sama dengan saya. Umur anak kembarnya mungkin 6 bulan, saya tak berapa pasti. 
Ia penerbangan yang penuh dengan penumpang pada hari itu. Para penumpang mula menyimpan bagasi mereka di ruang penyimpanan atas dan bawah tempat duduk. Salah seorang pramugari mengambil car seat anak wanita berkenaan, bermakna dia perlu mengendong kedua-dua anak kembarnya itu memandangkan mereka masih belum mampu untuk duduk sendiri. 
Apabila dia baru saja melabuhkan dirinya di kerusi, salah seorang pramugari datang memaklumkan bahawa dia tidak boleh mengendong kedua-dua bayinya ketika penerbangan atau dia terpaksa meninggalkan pesawat ini. 
Seorang wanita yang duduk di depan saya lantas tampil menawarkan diri dan meminta kebenaran dari si ibu untuk menjaga salah seorang anak kembarnya sepanjang penerbangan itu. 
Untuk pengetahuan semua, penerbangan itu sepatutnya mengambil masa 45 minit sahaja. Tetapi kami terkandas di lapangan terbang itu selama 2 jam 30 minit! 
Wanita yang menawarkan diri untuk mengendong anak kembar tadi, langsung tidak merungut. Malah memberi bayi itu makan dan membuatkan si kecil itu sendawa. 
Apabila anak perempuannya sendiri mula menangis, dengan tenang dia pergi menjelaskan kepada anaknya,
“Adalah tanggungjawab kita untuk membantu orang lain. Si ibu ini bersendirian menguruskan anak kembarnya tanpa bantuan sesiapa. Dia benar-benar memerlukan seorang lagi ibu untuk membantunya,” katanya. 
Wanita itu kemudian memegangnya, menyanyikan lagu sehingga bayi yang dikendongnya itu tertidurlena tanpa sebarang masalah mahupun menangis sepanjang penerbangan kami. 
Moral dari kisah ini ialah, jika anda melihat orang lain memerlukan bantuan, lakukanlah sesuatu dan bantulah mereka. 


>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2m5bbv4

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.