Hi! Welcome Back and Stay Tune! Gitaris Crossfire Tangguh Pembedahan Demi Anak - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Gitaris Crossfire Tangguh Pembedahan Demi Anak

Seorang ayah sanggup berkorban demi melihat anaknya sihat seperti anak-anak lain. Gitaris kumpulan Crossfire, Mohamad Yusri Razali, 49, atau lebih mesra dengan panggilan Yus telah disahkan menghidap ‘neurofibromatosis II’ pada tahun 2009.

Namun lebih menyedihkan apabila doktor mengesahkan bahawa anak lelaki tunggalnya juga menghidap penyakit yang sama pada tahun 2015.

Mohamad Nazirul, 23, mengalami keadaan yang lebih kronik daripada bapanya setelah dokor memaklumkan bahawa saiz tumor di dalam kepala anaknya membesar sehingga 9.8 sentimeter.

“Kami sekeluarga terkejut dan sebak dengan keadaannya. Perkara itu langsung tak disedari kerana anggap penglihatannya sebelum ini terganggu disebabkan rabun biasa.

“Sebenarnya, tumor itu turut ganggu sistem pendengaran Nazirul. Namun kerana dia berstatus orang kurang upaya (OKU) yang tak mampu bertutur dan mendengar, mengakibatkan simptom ini lambat disedari,” ujarnya.

Yus berkata, sebaik sahaja dia mengetahui keadaan anaknya itu segala persiapan pembedahan pertama untuk dirinya yang telah siap diatur sebelum ini di Hospital Kuala Lumpur (HKL) serta-merta ditangguhkan olehnya demi memberi tumpuan kepada anaknya itu.

“Penglihatannya semakin merosot selain sakit kepala akibat tumor yang kian membesar.

“Keadaan itu membuatkan saya lebih rela beri laluan kepadanya terlebih dulu tanpa perlu fikir panjang.

“Lagipun saya kenangkan anak yang masih muda dan punyai kudrat serta semangat tinggi berbanding saya yang telah berusia. Kemungkinan terdapat risiko jika saya buat pembedahan pada umur begini,” katanya.

Begitu besar pengorbanan seorang bapa ini kepada anaknya. Sanggup menahan sakit demi melihat anaknya pulih seperti sediakala.

Berat mata kita yang melihat dugaan yang mereka hadapi ini tetapi lebih berat untuk mereka yang menanggungnya. Kakigosip mendoakan semoga kesihatan bapa dan anak ini pulih serta sihat kembali.

Untuk info kepada mereka yang sudi menghulurkan bantuan, boleh hulurkan sumbangan di nombor akaun Bank Simpanan Nasional, 111-0441-000-0204-58 atas nama Mohamad Yusri Razali.

The post Gitaris Crossfire Tangguh Pembedahan Demi Anak appeared first on Berita Viral.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2oUHPA7

✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.