Hi! Welcome Back and Stay Tune! ‘Ia Satu Penghinaan’ – Zed Zaidi - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

‘Ia Satu Penghinaan’ – Zed Zaidi

Ahad lalu media dikejutkan dengan satu berita kurang enak mengenai pelawak, pengacara dan penyampai radio yang dikenali sebagai Ammar Titan telah menghina nama bapa atlet pelumba lari negara, Watson Nyambek.

Berikutan isu tersebut, selaku Presiden Persatuan Seniman, Zed Zaidi tampil memberikan kenyataan panjang lebar di laman Instagramnya. Bahkan Kakigosip turut difahamkan Zed Zaidi menyifatkan perkaran itu tidak sepatutnya berlaku.

“Mengenai ISU PENGACARA TV & RADIO yang MENGHINA PELUMBA LARI NEGARA WATSON NYAMBEK.. bagi pandangan saya ia benar benar satu PENGHINAAN!. Saya beranggapan bahawa menggunakan medium seni untuk menghina seorang atlet yang pernah menyumbang jasa kepada negara tidak sepatutnya berlaku.



“Saya percaya sekirannya pengacara tersebut juga akan terasa apabila nama BAPANYA dipermainkan atau di hina apatah lagi bila orang tuanya itu sudah tiada apakah perasaan anda ketika itu?


“Anda juga memperlekehkan nama bapa perlumba negara dengan bunyikan suara haiwan dan dari sudut persepsi masyarakat anda menyamakan bapa pelumba tersebut sebagai seekor haiwan.

“Adakah itu cara station tv mengajar anda untuk berbuat demikian apabila di kaca tv atau di radio? adakah ini di panggil professional menggunakan lawak bagi sebuah penghinaan dan tidak memikirkan sensitiviti rakyat Malaysia?



“Segala permohonan maaf yang dilakukan oleh pihak station tv dan dari anda sendiri tidak cukup untuk membetulkan kembali imej dan kredibiliti pelumba negara tersebut. Anda pasti tau.. membina nama yang baik mengambil masa selama 20 tahun merosakkannya hanya mengambil 1 minit ia benar benar memalukan.



“Saya juga telah mengarahkan pengerusi biro dari persatuan seniman malaysia supaya menyiasat pekara ini. sekirannya anda ahli seniman hukuman dan tindakan disiplin akan menyusuli segalanya akan bergantung kepada siasatan nanti.

“Insyallah pekara baik di balas baik pekara yang buruk kita doakan supaya Allah sahaja yang menghukumnya, saya doakan supaya anda dan keluarga anda dilindungi Allah S.W.T. Assalamualaikum… ANAK SENI PEWARIS BUDAYA,
SENIMAN RAKYAT UNTUK NEGARA.

ZED ZAIDI @persatuansenimanmalaysia,” menurut kenyataan Zed Zaidi di Instagramnya.

The post ‘Ia Satu Penghinaan’ – Zed Zaidi appeared first on Berita Viral.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2q0pqQk

✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.