Hi! Welcome Back and Stay Tune! Rafizi Cuba Untuk Menjatuhkan Azmin Melalui Adam - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Rafizi Cuba Untuk Menjatuhkan Azmin Melalui Adam






Tulisan asal oleh:
Raja Petra Kamarudin, Malaysia Today, 24 April 2017

Naib Presiden PKR berkata kepimpinan parti itu perlu menjauhkan diri dari 'krisis peribadi’ yang dihadapi Adam mengenai 'kekayaannya yang luar biasa' itu.

(Free Malaysia Today) - Rafizi Ramli menggesa Ketua Pemuda PKR Ampang Adam Rosly untuk mengisytiharkan harta beliau dan mengambil cuti daripada jawatannya sementara menunggu keputusan perbicaraannya.

Ini adalah untuk mengelakkan parti itu daripada diheret ke dalam dakwaan yang berkaitan dengan "kekayaan luar biasa" beliau.

Naib Presiden PKR itu hari ini berkata kepimpinan parti perlu menjauhkan diri daripada "krisis peribadi" yang Adam hadapi memandangkan pilihan raya umum ke-14 yang bakal yang tarikh akhirnya adalah tahun depan, berkata ia boleh diadakan bila-bila masa sekarang ini.

Rafizi berkata tuduhan terhadap pemuda berusia 28 tahun itu, yang membawa gelaran "Datuk", telah menguntungkan musuh politik PKR untuk menyerang parti.

Ahli Parlimen Pandan itu berkata pendiriannya tidak berubah sejak November tahun lalu apabila beliaau meminta Adam untuk mengisytiharkan asetnya untuk mengelakkan "membuang masa semua orang".

"Saya masih berpendapat bahawa Adam Rosly boleh menjelaskan situasi itu supaya tidak mengheret PKR ke dalam krisis peribadinya dengan mengisytiharkan asetnya secepat mungkin."

Katanya, situasi itu kini sudah berbeza kerana keengganan Adam untuk membuat pengisytiharaan telah menjejaskan nama baik PKR, dengan media mesra BN menggunakan isu ini untuk menuduh parti itu terlibat dalam rasuah dan penyelewengan dana, katanya.

"Kerana itu, rakan-rakan saya dan saya dalam kepimpinan akan mencadangkan tindakan diambil untuk menjauhkan parti itu daripada krisis peribadi ini."

Pada 21 April, Adam telah didakwa mengikut Seksyen 32(8)(c) dan 89 Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil daripada Aktiviti Haram kerana menyediakan dokumen palsu sebagai dokumen yang sah dan memberi keterangan palsu.

Pemuda berusia 29 tahun itu telah ditangkap oleh SPRM untuk siasatan ke dalam kekayaan "luar biasa" beliau.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) turut merampas banglo ala istana bernilai RM1.2 juta dan lima kereta mewah Adam.

Akaun banknya dan juga milik isterinya, yang mengandungi lebih RM212,000, juga dibekukan.

Kekayaan Adam menarik perhatian ramai selepas Ketua Umno bahagian Sungai Besar Jamal Md Yunos mendakwa bahawa beliau memiliki sebuah banglo dan beberapa kereta mewah.

Adam menafikan sebarang salah laku, berkata beliau telah memperoleh wang dari usaha perniagaan dan harta yang diwarisinya.

Rafizi berkata PKR perlu dilihat tegas dalam mendukung standard moral dan amanah, lebih tinggi daripada pihak lain.

Beliau berkata Adam perlu sama ada dibuat untuk mengambil cuti dari jawatan parti yang beliau pegang atau tertakluk kepada prosedur yang berkaitan lembaga disiplin parti, seperti juga yang dicadangkan oleh Timbalan Presiden PKR Azmin Ali.

Beliau menolak kebimbangan bahawa mengambil cuti akan menjadi ikutan kepada mana-mana anggota yang sedang dalam perbicaraan untuk melakukan perkara yang sama.

Beliau berkata kes Adam adalah berbeza daripada mereka yang mana terdapat niat buruk yang jelas untuk mendakwa untuk tujuan politik dan di mana seseorang itu didakwa untuk perkhidmatan yang dilakukan untuk rakyat, seperti mendedahkan dokumen Akta Rahsia Rasmi (OSA) bagi kebaikan awam.

Beliau berkata kes-kes tersebut adalah berbeza daripada seseorang yang memegang pangkat dalam parti tetapi tidak akan menjelaskan kekayaannya.



Link asal artikel:
http://ift.tt/2qavpBiUntuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2pvZ4ZC

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.