Hi! Welcome Back and Stay Tune! KL2017: 'Emas Ini Untuk Arwah ayah' - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

KL2017: 'Emas Ini Untuk Arwah ayah'


KUALA LUMPUR: "Alhamdulillah, pingat emas ini untuk arwah ayah saya," demikian kata Ain Kamaruddin sebaik merangkul pingat emas Muay Thai, menewaskan atlet Thailand, Thachtana Luangphon dengan kiraan tipis 29-28 mata.

Pemergian bapanya minggu lalu, ternyata menjejaskan persiapan mental Ain untuk temasya ini, namun atlet berasal dari Kuala Krai, Kelantan itu bangkit untuk menjuarai kategori 57 kilogram (kg).

Ain yang kelihatan gagal menahan sebak selepas diumumkan sebagai pemenang berkata, pada awal pertarungan, dia berasa sedikit tertekan tetapi sokongan penonton dan kata-kata semangat jurulatihnya membuatkan dia tabah menghadapi lawan.

Katanya, jurulatih negara Bernard Radin memberitahu supaya tidak memikirkan apa-apa, sebaliknya terus fokus kepada pertarungan dan ia membantunya bangkit untuk mengatasi setiap gerakan lawan dari Thailand itu.

"Berkat sokongan penyokong, keluarga dan jurulatih, saya dapat menumpukan perhatian. Saya dapat stabilkan posisi dan menggunakan teknik yang sepatutnya untuk mengatasi lawan.

"Terima kasih kepada semua, terutama keluarga, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan seluruh rakyat Malaysia. Pingat emas ini untuk anda semua," katanya.

Sementara itu, pemenang pingat emas kategori 54kg, Mohd Ali Yaakub berkata, dia bersyukur kerana merangkul pingat emas walaupun baru menjalankan latihan intensif untuk Sukan SEA awal tahun ini.

Katanya, sorakan penyokong membantunya berhadapan dengan lawan yang lebih berpengalaman.

"Syukur saya dapat melakukannya hari ini, terima kasih kepada semua penyokong dan adik beradik yang turut datang memberi sokongan.

"Ini kali pertama saya bertarung dengan atlet Thailand ini. Jurulatih memberitahu supaya saya terus bertahan untuk mengawal pertarungan dan melakukan serangan apabila berpeluang.

"Syukur strategi itu menjadi. Saya hadiahkan pingat emas ini untuk kedua ibu bapa dan seluruh rakyat Malaysia. Alhamdulillah saya menang," katanya yang akan pulang ke kampung halaman di Besut, Terengganu untuk berehat sebelum kembali berlatih bagi menghadapi pertandingan akan datang. - BHOnline

Foto Muhd Zaaba Zakeria


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2weMuzL

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.