Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Berhati-hati dengan nombor telefon 07-22122022, saya dah kena!” – Scammer licik guna nama mahkamah kata mangsa ada hutang - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Berhati-hati dengan nombor telefon 07-22122022, saya dah kena!” – Scammer licik guna nama mahkamah kata mangsa ada hutang

Berhati-hati dengan nombor telefon 07-2212022 dan minta semua orang simpan nombor ini sebagai scammer atau pun penipu.

 

"Berhati-hati dengan nombor telefon 07-22122022, saya dah kena!" - Scammer licik guna nama mahkamah kata mangsa ada hutang

“Berhati-hati dengan nombor telefon 07-22122022, saya dah kena!” – Scammer licik guna nama mahkamah kata mangsa ada hutang

 

 

Pagi tadi saya ada mendapat panggilan daripada nombor tersebut dan beritahu yang saya ada hutang kad kredit dengan pihak CIMB sebanyak RM 36,517.93 sen sedangkan saya tidak pernah ada langsung kad kredit dengan mana-mana bank.

Orang dari nombor 07-2212022 itu kemudiannya mengaku dia buat panggilan dari mahkamah tinggi Johor  dan saya dah hubungi pihak TM dan mereka sudah sahkan bahawa memang nombor itu milik mahkamah tinggi Johor.

Selepas itu, saya telefon pula pihak CIMB untuk mendapatkan pengesahan dan memang saya tiada langsung kad kredit dengan CIMB dan memang sejak dua tiga hari ini, banyak kes baru tentang penipuan yang meminta mangsa membuat bayaran ke dalam akaun scammer. 

Pihak CIMB sendiri sudah beritahu yang mereka sudah mendapat laporan untuk kes seperti ini daripada orang ramai dan dari nombor tersebut.

Jadi, saya sebagai salah seoran daripada mangsa. Cuma mahu berpesan kepada saudara-mara dan sahabat semua supaya jangan mudah terpedaya dan berikan butiran kita pada nombor yang tidak kita kenali.

 

Periksa dulu dengan pihak yang berkenaan tentang kesalahan ataupun hutan yang kita ada, kemudian, barulah ambil tindakan.

Nasib baik sempat rakam perbualan saya tadi. Tidak percaya? Cuba korang dengar rakaman kronologi kes ini.

Video 1 : Panggilan dari scammer – mahkamah tinggi Johor

 

Posted by Juann Chemara on 15hb Ogos 2017

Video 2 : Panggilan ke pihak TM

Posted by Juann Chemara on 15hb Ogos 2017

Video 3 : Panggilan ke pihak CIMB

Posted by Juann Chemara on 15hb Ogos 2017

Jadi, kesimpulannya, bila saya beritahu si scammer itu (nama Liam) yang dia adalah scammer, terus dia mengaku dia scammer dan bila saya cuba telefon balik, terus “user is busy”

Berhati-hatilah semua. Mungkin anda adalah mangsa seterusnya yang dia sedang telefon itu, sebab tu dia tengah engage.

Tolong kongsikan video ini supaya tiada orang lain yang terkena dan melayang RM36,517.90 tak pasal-pasal.

Sumber : Juann Chemara 

Via: Oh my media

 



Sumber “Berhati-hati dengan nombor telefon 07-22122022, saya dah kena!” – Scammer licik guna nama mahkamah kata mangsa ada hutang

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wQVjPj

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.