Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Mak Cik Aku Seorang Yang Degil, Bercerai 3 Kali, Anak-Anak Dibiar Terabai, Dia Pernah Tinggal Sekedudukan Dengan Lelaki Lain, Tapi Saat Dia Meninggal Sesuatu Mengejutkan Berlaku..” - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Mak Cik Aku Seorang Yang Degil, Bercerai 3 Kali, Anak-Anak Dibiar Terabai, Dia Pernah Tinggal Sekedudukan Dengan Lelaki Lain, Tapi Saat Dia Meninggal Sesuatu Mengejutkan Berlaku..”


Assalamualaikum pembaca semua… Terima kasih kepada admin jika membenarkan artikel ini disiarkan sebagai pengajaran kepada kita semua..

Panggil lah aku Aisyah (nama pena)… Aku nak menceritakan mengenai kisah makcik aku yang cukup memberikan tamparan hebat kepada aku dan keluarga kami…. Sedikit intro mengenai makcik aku ni… dier anak ketiga daripada 4 adik beradik ..mak aku anak yang kedua… dan mereka ada 2 adik beradik lelaki yang sulung dan juga yang bongsu….

Makcik aku ni diceritakan daripada Nenek and arwah atok aku dan orang sekeliling, dia ni memang tak disukai ramai termasuk laa arwah moyang aku yang menjaga dia sejak kecil… kira kalau cerita Cinderella tu lebih kurang la nasib makcik aku dan mak aku biler kena duduk dengan arwah moyang aku yakni nenek dengan atuk mereka.. sebab masa kecik dulu nenek aku orang susah kena merantau dengan atuk so dorang terpaksa tinggal dengan moyang aku…


Disebabkan tekanan dier dari kecik asyik kena kerah dan kena marah dengan arwah moyang aku..dia jadi seorang yang rebel… susah nak dengar cakap…kuat melawan..dier suka buat suka hati dier..ikut kepala dier jer….dari dier kecik sampai laa ke tua…

So aku membesar memang tengok keje dier rebel jee..asyik kene marah jee ngan nenek aku laa ngan atuk aku laa..ngan mak aku lagi…hhhuuhuh. sebab dier sangat kuat melawan …ape orang nasihat ke apa..mesti dier counter attack balik… so bila orang nasihat dier dari cakap elok2…..bila dengar dier menjawab terus darah naik tinggiiii….terus laa suara tu tinggi kan….

Makcik aku ni berkahwin 3x…. suami pertama 2 org anak.. yang kedua seorang…yang ketiga tak ada anak…so dapat bayangkan laa kenapa rumahtangga dier tak kekal..sebab dier mmg tak dengar cakap… so bila dier jenis perangai lain macam … dier suke keluar rumah gi merayap2.. dier tak suke terikat…. so anak2 pon terabai.. bila dah cerai dier tak jaga anak dier.. anak semua bagi kt laki… so anak2 mmg tak raoat dengan dier..yang sulung sampai macam jijik dengan mak dier sendiri..sebabkan perangai tak semenggah mak dia…

so bila dier tinggal solo..kitorang tau dier balik time raya je…. atau dier call kalau nak mintak duit..suh masukkan duit..selalu nya mak dengan pakcik aku la jadi mangsa…bila pakcik aku dah meninggal… mak aku laa dier selalu call mintak duit…slalu laa dengar mak aku marah2 kalau angkat call dier…tapi dier pedulik ape…huhuuhh…. lawak pon ade mase ni…selalu janji tu last dier mintak..tapi tak lame pastu call mintak lagi ulang ayat same…lol….


makcik aku ni tak kelulusan..so tuk tampung hidup dier..yang kitorang tau dier keje kt kedai makan laa..pastu jadi security guard laaa…tapi yang paling sadis bila kawan aku pernah naik teksi lepastu nampak makcik aku…then dier cakap kt taxi driver tu makcik kawan dier…. then taxi driver tu boleh cakap ehh tu slalu nampak area X (tempat gro and prostitute berkumpul)…. Astaghfirullahalazim..biler aku dgr kawan aku cerita tak tau nak cakap ape…. kitorang satu family pon tak terkata apa dah..penat nasihat tapi bak mencurah air ke daunkeladi….

pastu tak lame tu dgr dier tinggal serumah dgn bf dier…. Allahuakbar…. pernah kena tangkap dgn jab agama… terpaksa laa paklong aku menahan muka malu pergi pej agama nak release kan dier…. sbb 2 3 x gak dier kena tangkap………Allahu…. kitorang hanya berdoa je semoga dier berubah…..

perkahwinan dier yang ketiga tu dier kawin dengan orang yang berumur dah pangkat atok2 laaa… uhuuh…. atok tu nak jage dier katenyee…. tapi dia ni kan jenis tak boleh duk rumah nak kena merayau…so slalu laa atok tu kena tinggal kat rumah…huhuuh… kitorang pon sbnrnye dah sound atok tu pasal perangai makcik aku ni before dier nak kawin tu..tp atok tu kate takpee dier nak jage makcik aku mane tau dier berubah..kitorang pon mampu berhuhu je laa time tu….

tak lame je dorang kawin tu makcik aku dah rebel balik..keluar rumah tak bgtau…pastu tak balik2… yang kitrang tau dier dah dok serumah balik dgn bf dier…. Allahu..tak tau laa nak habaq tang manaa lagi…..kitorang pon dah pening dah cemane nak settlekan hal makcik kitorang ni…. tapi ada laa jugak anak dier yang no 3 slalu jenguk dier….yang no 3 ni mmg copy paste dier..muka dengan perangai siap sama… huhuuhh
mungkin sbb tu dorang boleh click kot…


so melalui apa yang korang bace ni mesti korang dah judge kan betapa banyaknya dosa2 makcik aku dah buat…macam tak ada pengakhiran….. yer kitorang semua judge dier macam tu..pikir yang buruk2 je pasal dier..suke marah2 dier…….

so pada satu hari tu….ktorang dapat call makcik aku dah takde…. polis call paklong aku cakap jumpa makcik aku atas katil dah tak bernyawa… polis dapat panggilan dari sorang laki kitorang rase bf yang dok serumah dgn dier tu…. laki pon tak tau mane pergi….polis pergi check rumah dengan paklong maklong aku semua… pecahkan pintu bagai…pastu tengok makcik aku terbaring kat atas katil berselimut…… tengok ubat banyak kt bilik.. dier demam rasenyeee.. and ada ubat semput semua…. yang paling terkesima maklong aku jumpa buku yassin tersemat erat kat tangan dier….. dier genggam kuat buku yassin tu….

bila aku dah tau pasal berita tu aku terus pergi hospital pergi kt bilik mayat… masa tu dorang dah nak mandikan…so aku pon masuk nak tengok makcik aku kena mandi….Allahuakbar..sesungguhnya aku tak tau laa speechless nak cakap jenazah makcik aku..dia macam tido..tak nampak macam orang dah meninggal pun…. lepas tu buah dada dier (maafla yer) elok terletak..masa dier hidup… kitorang slalu gelakkan buah dada dier tu macam boleh libas ke belakang (sorry lagi skali….kalau aku describe ni mcm lucah plak)…. cantik okay buah dada dier…macam anak dara… then tukang mandi tu amek kain putih bersih tu pergi cuci bahagian2 sulit dier..dier gesek2 ..pastu dier tengok then dier tunjuk kat kitorang…BERSIH ..PUTIH…. takde sekelumit najis kee ape kee… Allahuakbar..aku dah start nak nanges masa ni…….Allah nak tunjuk ape dekat kitorang ni…

Then proses pengkebumian dier pon sangat mudah dan cepat..siap balik kampung pakai siren lah van jenazah tu..setau aku takde pon van jenazah pakai siren kan….masa nak kebumikan pun…Allahu..kubur dier cantiknyaaa…. liang lahad dier cantik sangat tak tau nak cakap camne… tanah dier bersih macam pasir tepi pantai tu…padahal kawasan kubur tu tanah merah okay….. mmg tanah liat laa kan..tapi kubur dier tak…LAIN!!

Lepas kebumikan dier..kitorang semua termenung macam kene BIG SLAP IN THE FACE camtu…apa amalan dia yang kita tak tau..kita judge apa kita nampak apa kita dengar..kita tak tau kedudukan dier di sisi Allah macam mana…….bila dier meninggal tengok macam mana Allah angkat darjat dier tunjuk dekat kitorang ni…yang rase macam takde dosa memburukkan dia…. yang rase macam diri kita lah yang mulia yang mungkin tak banyak dosa macam dier………Allahuakbar…. sejak daripada tu aku tak memamg tekad taknak judge orang walau seburuk mana pon perilaku mereka… kita tak tau pengakhiran dier mungkin lebih baik dari kita yang solat tak tinggal..aurat bertutup…


Pernah dengarkan cerita zaman Rasulullah dulu.pelacur pon masuk syurga just because dier bagi air dekat anjingkan……skarang ni kat depan mata aku aku nampak kebesaran Allah tu…bagaimana Allah tu mengasihani hamba dia…

Ingatlah semua pembaca…Allah yang Maha Mengadili…kita manusia tak berhak nak adili manusia tu masuk neraka ke syurga…berdosa ke tidak..ikhlas ke tidak..semua tu Allah yang adili..bukanlah hak kita nak judge sesama manusia… jom laa kita saling baiki kesalahan diri dan jangan asyik menuding jari je dekat orang lain…

Semoga cerita aku ni akan menjadi pengajaran kepada kita yang hidup ni.. stop judging people….kita tak maksum………. Alfatihah kepada makcik aku… semoga pengakhiran hidup aku sebaik dia…Wallahualam…

– Aisyah

Sumber: iium confession


✍ Sumber Pautan : ☕ PenmerahPress

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wPu7ma

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.