Hi! Welcome Back and Stay Tune! Wanita tak tahan sakit bersalin bunuh diri, suami dan pihak hospital kini saling tuding jari - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Wanita tak tahan sakit bersalin bunuh diri, suami dan pihak hospital kini saling tuding jari

BEIJING: Seorang wanita hamil membunuh diri selepas tidak dapat menanggung sakit bersalin yang dialaminya selama berjam-jam dan rayuannya untuk dibedah bagi mengurangkan penderitaannya ditolak.

 

Wanita tak tahan sakit bersalin bunuh diri, suami dan pihak hospital kini saling tuding jari

Wanita tak tahan sakit bersalin bunuh diri, suami dan pihak hospital kini saling tuding jari

 

 

Kes yang menjadi tular di China itu, Ma Rongrong, nekad untuk terjun dari tingkat lima sebuah hospital di utara China untuk membunuh diri selepas permintaannya untuk bersalin secara pembedahan beberapa kali ditolak.

Keluarga Ma dan doktor saling menuding jari kerana menafikan pembedahan yang mungkin dapat mengurangkan penderitaannya.

Insiden yang masih tiada penjelasan itu mencetuskan perdebatan di seluruh negara membabitkan isu kos penjagaan kesihatan yang tinggi, hak pesakit hingga kepada bahaya nilai tradisi kekeluargaan China.

Perbincangan hangat itu melonjak kembali minggu ini, selepas rakaman kamera litar tertutup menunjukkan Ma sedang melutut di hadapan keluarganya di koridor hospital menjadi tular.

Hospital mendakwa pihaknya mencadangkan Ma menjalani pembedahan itu, tetapi Ma dan suaminya memilih untuk bersalin secara normal berdasarkan kepercayaan ia akan melahirkan anak yang lebih baik.

Sebagai bukti, hospital memuat naik log pembedahan Ma di akaun media sosial rasmi menunjukkan keluarganya menolak permohonan pembedahan mangsa.

Sebaliknya, suami Ma, Yan Zhuangzhuang memberitahu Beijing Youth Daily dia sudah bersetuju dengan pembedahan isterinya, tetapi doktor yang mengatakan ia tidak perlu.

Di bawah undang-undang China, keputusan itu sepatutnya dibuat oleh pesakit itu sendiri, menurut pakar dalam pertikaian perubatan di Zhongdun Law Firm, Beijing, Feng Lihua. – AFP

Sumber: Bharian



Sumber Wanita tak tahan sakit bersalin bunuh diri, suami dan pihak hospital kini saling tuding jari

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2vUtpEC

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.