Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Ingat aku beli tiket mas pakai air masak ke, bukan murah bang oi, dia kata ni bukan masalah kami” – Gadis ini sangat kecewa dengan perangai kurang ajar MAS - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Ingat aku beli tiket mas pakai air masak ke, bukan murah bang oi, dia kata ni bukan masalah kami” – Gadis ini sangat kecewa dengan perangai kurang ajar MAS

Kepada yang bertanya what happened to me yesterday….

My MAS flight to Bangalore from KLIA supposed to be at 9am, 6/9/2017 (yesterday). 

 

 

No automatic alt text available.

"Ingat aku beli tiket mas pakai air masak ke, bukan murah bang oi, dia kata ni bukan masalah kami" - Gadis ini sangat kecewa dengan perangai kurang ajar MAS

“Ingat aku beli tiket mas pakai air masak ke, bukan murah bang oi, dia kata ni bukan masalah kami” – Gadis ini sangat kecewa dengan perangai kurang ajar MAS

 

 

Aku pergi la ke kaunter utk cek in my luggages semua. It was 7.20am. Then orang tu check my passport n visa, sebab passport aku dah nak expired, i renewed my passport, n so my new passport no dah tak sama la kan dengan dalam visa, tapi aku dah tanya bnyk kali kat pejabat imigresen tempat aku buat passport, semua cakap tak apa je, just bawak passport lama, n even all my 9 other batchmates lepas je buat cara yg sama, just tunjuk passport lama je masa nak pergi bangalore 3 hari lepas, seminggu lepas, 2 minggu lepas n even all my seniors pon buat cara sama, tak pernah ad masalah pon kalau tunjuk passport lama.

This guy kat kaunter ni tak kasi aku masuk sbb dia kata semalam ad kes, sorang dah pergi india, tp kena hntr balik malaysia semula sbb masalah ni, n mas kena denda rm6k, jadi kami tak nak ambil sebarang risiko, n dia suruh aku tggu dia jumpe manager dia, flight aku pkul 9,luggages kena masuk pkul 8,n dia balik semula lps cari boss dia pkul 7.55 n cakap sorry cik kami tak boleh bg cik masuk, cik kena beli tiket baru n buat visa baru, ingat aku beli tiket mas pakai air masak ke, bukan murah bang oi, dia kata ni bukan masalah kami, n suruh la aku pegi kaunter mas tanya.

Pergi kaunter mas 1: “Oh kami tak boleh buat apa, kaunter cek in tak bagi, imigresen takkan bagi, so tak boleh buat apa” , (n dgn muka yg malas nk layan aku n sinis) aku tanya habis tiket aku mcm mne aku tanya, sapa nak ganti, bkn salah aku, dia kata ” oh tu bukan urusan kami ” n suruh aku g kaunter 2 kalau tak puas hati

Pergi kaunter mas 2 : “Ha kenapa?”, Aku bgtahu masalah aku, dia buat dgr tak dgr pass kat kawan kaunter hujung, “weh kau urus ni aku sibuk” pergi kat kawan dia tu, bgtahu lagi masalah aku, “tu kami tak boleh buat apa, cik beli je la tiket baru n buat je la visa baru sambil tgok komputer n tak pandang langsung aku

” tp kawan saya semua lps je, tak pernah pon ada masalah mcmni, even seniors okay je”

“yg tu sebelum sebelum lah, ni sekarang sekarang lah”

Sikit pon x de rasa simpati ke kasihan ke kat aku, bukan murah tiket mas, n sbb aku sorang je n student je, tak layan la aku sangat sedangkan waktu tu aku dah tak tahu nak buat apa, tak tentu arah dah, cuba kalau orang kenamaan, artis, orang berpangkat, mesti layan dgn baik.

Aku tak putus asa pergi kaunter mas 3 : dia bg la cadangan kat aku sbb kesian tgok aku dah bengkak mata, buat tiket aku opened, so kena byr denda rm 150 sbb tukar tarikh n fare difference utk tarikh baru, kiranya tak de la tiket aku hangus mcm tu je, tp still kena byr la. Dia suruh aku balik buat visa baru, ingat apa senang ke buat visa, dokumen nak buat visa aku semua kat india, dorang tak pikir, n senang je cakap tu bukan masalah kami.

Aku call consulate malaysia kat india, dorang kata mmng la sepatutnya no kena sama dgn dlm visa, tp utk student yg study kat india biasanya just tunjuk je passport lama n x pernah ad masalah bfore ni.

Aku call high com of india, malaysia oh biasanya okay je tunjuk pasport lama, x de masalah pon bforeni, mas je yg bermasalah ni.

Aku call mas sendiri bg detail semua, dorang cek, oh sepatutnya awak tak de masalah, boleh je terbang, mas tak sekat pon awak, n dia sendiri bgtau kawan dia buat mcm tu je pegi india okay je, mybe imigresen klia yg tak bagi.

Takpe aku call imigresen klia, dorang sendiri cakap tak de masalah, awak boleh je terbang sepatutnya, tak de masalah, kalau imigresen malaysia lepaskan, imigresen india akan terima jugak, takde masalah patutnye, awak ni mungkin mangsa keadaan cik dzatul dia kata.

Fine, aku patah balik klia jumpe tros manager1 dia tros cakap maaf kami tak dapat nak layan cik sbb mmng cik tak boleh terbang pon, tak payah la buang masa kami, buang masa cik, pergi je la buat visa baru, n bile aku kata aku tak leh suka2 hati buat visa sbb semua dokumen aku kat india, n he simply replied that’s not our problem. Aku cakap aku dah call mas sendiri dia kata supposed np, n the manager said, tak lah, tak mungkin sbb kalau call mas dia akan direct kat sni, sbb operasi kat sni, ingat aku tipu dia la, even aku cakap aku dah call imigresen klia ckp sbnrnya np, aku boleh je lepas, dia kata awak nak pergi india yg awak call imigresen malaysia kenapa, call la imigresen sana. Awak bnyk berurusan dgn orng yg salah. (habis tu aku nak berurusan dgn sapa lagi, takkan la aku nak call orng lain kan) Dia kata manager pagi tadi dah call mas yg based kat bangalore, dorang cakap local immigration takkan terima so tak paayh la buang masa lagi. Kami pon x nak ambil risiko sbb tak nak kes smlm berulang yg kena denda rm6k, aku tanya orng tu student ke, under student visa ke, n he said bukan, so mmng la tu tourist visa mmng la x lepas. Pastu dia biar je aku sorang2 tercongok kat situ.

Fine, aku suruh kawan aku kat india call kan immigration kat bangalore tnya kan benda ni, n dorang marah kawan aku tu sbb kenapa buang masa call sbb benda ni bukan masalah, tak ada masalah pon pakai passport baru n tunjuk passport lama, n dorang kata tak ada pon pegawai mas yg berurusan or tanya apa2 kat kami pihak imigresen india.

Aku masuk balik bilik tu nak cari manager tadi, keluar manager 2, yg lain, aku tanya mana manager tadi, he said takpe sy tahu benda ni semua orang tahu, apa lagi awak nak, n aku cakap kwn aku dah call local immigration kat bangalore n cerita la kat dia
He replied, pegawai mas bnyk, pegawai immigresen bnyk, mana awak tahu mana satu betul, awal tak tahu, aku ckp habis awak ingat saya menipu ke? Apa masalahnye kenapa saya tak lepas, sy dah tanya semua pihak n semua cakap benda yang sama sepatutnya tak ad masalah, n he said awak tanya saya, mana saya tahu.

Aku malas nak bertekak lagi, aku pergi klia2 je nak tanya air asia, pergi 2 kaunter n semua cakap boleh np, tp kalau nak lebih kepastian boleh jumpa manager kami, aku jumpala, dia tangkap gambar visa, my old n new passports n direct tros tanya imigresen sana, after waiting for 10 min dia kata okay NO PROBLEM AT ALL, tros aku beli tiket baru air asia balik mlm tu jugak, n lepas je kat imigresen (maybe mas pakai airport bangalore yg lain n mybe imigresen lain kot, who knows, mas mmng bnyk misteri pon) n now da selamat sampai belgaum alhamdulillah.

I’m writing this sbb aku sangat la kecewa dgn perangai rude mas, just because sbb aku seketul je kat situ, x de pangkat, bukan artis, they don’t really care, n harapnye benda ni tak berulang kat orang lain.

Malaysia Airlines
#MAS
#MALAYSIAAIRLINES
#malaysiaairlines

kredit : dzatul helmi

Via: Malaysia Viral



Sumber “Ingat aku beli tiket mas pakai air masak ke, bukan murah bang oi, dia kata ni bukan masalah kami” – Gadis ini sangat kecewa dengan perangai kurang ajar MAS

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wgGpQm

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.