Hi! Welcome Back and Stay Tune! UPSR 2017: Murid Botakkan Kepala Guru Besar - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

UPSR 2017: Murid Botakkan Kepala Guru Besar


Demi menunaikan janji, seorang guru besar terpaksa membotakkan kepala selepas sekolahnya berjaya mencapai sasaran petunjuk prestasi utama (KPI) dalam keputusan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) yang diumumkan hari ini.

Menurut Harris Irman Sharipudiin, 46, beliau bernazar untuk membotakkan kepala bagi memberi semangat kepada 134 calon UPSR yang menduduki peperiksaan di Sekolah Kebangsaan Sri Melor, di sini.

Jelasnya, beliau sangat gembira apabila sekolahnya berjaya mencapai sasaran meskipun terpaksa kehilangan rambutnya.


"Saya akui tidak dapat tidur malam tadi kerana rasa berdebar-debar namun gembira kerana akhirnya sekolah ini berjaya mencipta kejayaan dalam UPSR tahun ini," katanya ketika ditemui di sekolah berkenaan, hari ini.

Untuk melaksanakan janjinya itu, 11 murid sekolah berkenaan memotong rambut Harris dengan disaksikan lebih 250 murid dan ibu bapa.

Beliau yang telah menjadi pendidik sejak 1992 berkata, tindakan itu dibuat bagi mencipta kelainan dalam sambutan keputusan UPSR selain mahu SK Sri Melor menjadi antara sekolah luar bandar terbaik di Kelantan.

"Ini simbolik bahawa jika ada sasaran, kita akan berjaya capai selain saya mahu jadi contoh di mana kejayaan akan dapat dicapai hasil kesepakatan dan semangat kekeluargaan antara guru, pentadbir dan murid," katanya yang juga anak jati Kampung Kukang, Perol, Peringat.


Sumber - Berita Harian



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2A4lH9D

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.