Hi! Welcome Back and Stay Tune! Bagaimana Menambah Sokongan Format HEIC/HEIF Pada Windows - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Bagaimana Menambah Sokongan Format HEIC/HEIF Pada Windows

Bermula iOS 11, Apple telah mula menggunakan format imej baru, iaitu HEIC/HEIC – dimana melaluinya Apple mengatakan ia mengekalkan kualiti gambar yang baik, tetapi pada saiz keseluruhan gambar yang lebih kecil berbanding JPEG sebelum ini.

Pengguna juga turut boleh mengakses format berkenaan pada komputer Mac – tetapi bagi pengguna Windows, anda mungkin menghadapi masalah. Anda perlu mengubah format gambar berkenaan kepada jPEG terlebih dahulu – atau anda mungkin tidak boleh membuka gambar berformat HEIC/HEIF ini.

Kini, untuk mengatasinya, salah satu perisian yang ingin membantu mengatasi perkara berkenaan adalah CopyTrans HEIC untuk Windows.

CopyTrans HEIC

Melalui perisian ini, sebaik sahaja anda memasangnya, anda boleh melihat pralihat pada Windows Explorer, selain turut membuka fail berformat HEIC teurs menggunakan Windows Photo Viewer.

Disamping itu, anda juga turut boleh menggunakan gambar berformat HEIC dengan mudah pada sebarang dokumen atau perisian – selain mengubahnya kepada format JPEG dengan hanya klik-kanan pada sebarang gambar HEIC.

Buat masa ini, ia hanya menyokong HEIC sahaja, tetapi sokongan untuk HEIF juga dijangka akan ditambah melalui versi akan datang.

Bagi anda yang menggunakan iPhone dan menjalankan komputer Windows – mungkin boleh memuat-turun dan menggunakan perisian ini dalam menguruskan gambar HEIC anda hari ini.

Muat-Turun CopyTrans HEIC



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2kgFVq1

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.