Hi! Welcome Back and Stay Tune! Canon PowerShot G1 X Mark III Diumumkan – Kamera Padat Dengan Spesifikasi Dan Kemampuan Sebuah DSLR - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Canon PowerShot G1 X Mark III Diumumkan – Kamera Padat Dengan Spesifikasi Dan Kemampuan Sebuah DSLR

Canon, sebuah jenama kamera dan pencetak yang terkenal dari Jepun baru-baru ini mengumumkan kehadiran sebuah kamera padat yang hadir dengan ciri-ciri yang biasanya dapat dilihat pada sebuah kamera DSLR: Canon PowerShot G1 X Mark III.

Kamera G1 X Mark III ini hadir dengan pemproses imej DIGIC 7, bersama-sama dengan sensor APS-C CMOS bersaiz 24.2 MP dengan sistem autofokus Dual-Pixel CMOS yang memberikan para pengguna ciri-ciri dan kualiti gambar sebuah kamera DSLR di dalam rekabentuk kamera padat.

Dari segi lensa pula, kamera G1 X Mark III mempunyai lensa IS 24-72mm dengan bukaan (aperture) f2.8-5.6 dengan zoom optikal 3X. Di bahagian belakang pula ialah sebuah paparan skrin OLED yang dipadankan dengan Electronic Viewfinder, semua didalam sebuah rekabentuk yang mudah dibawa kemana-mana.

Kamera ini juga mempunyai sokongan untuk sambungan tanpa wayar WiFi dan NFC yang memudahkan pengguna untuk memindah fail dari kamera ke peranti mudah-alih untuk diposkan ke plaform media sosial.

Spesifikasi penuh kamera Canon PowerShot G1 X Mark III adalah seperti berikut:

Sensor imej: 24.2MP APS-C CMOS sensor
Pemproses Imej: DIGIC 7
Sistem Autofokus: Dual Pixel CMOS AF
Jarak ISO: 100 – 25600
Paparan: 3.0” vari-angle LCD with touchscreen
Video: Full HD 60fps
Sambungan: Wi-Fi, NFC, Bluetooth low energy

Kamera Canon PowerShot G1 X Mark III ini kini hadir di kedai penjual rasmi Canon pada harga RM1599.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2oFwQMb

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.