Hi! Welcome Back and Stay Tune! Sebab Kenapa Lelaki Tidak Gemar Menonton Drama Korea - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Sebab Kenapa Lelaki Tidak Gemar Menonton Drama Korea

Tidak kira lelaki atau perempuan majoriti remaja Malaysia suka menonton drama-drama dan filem dari Korea Selatan. Barisan pelakon mereka pula mempunyai pakej lengkap dan mudah untuk memikat hati para gadis di Malaysia.

Kulit mereka yang putih mulus, berwajah tampan dan sangat kacak, sudah cukup memadai membuat ramai hati gadis di Malaysia cair terutamanya. Namun, bukan semua orang meminati drama Korea, lebih-lebih lagi kaum lelaki. Bagi mereka drama Korea rata-ratanya hanya menceritakan tentang kisah cinta dan lelaki yang ‘lembik’.

Rata-rata lelaki berpendapat drama Korea hanya sesuai ditonton oleh kaum wanita sahaja, kerana wanita mudah rasa tersentuh dengan cerita berunsurkan cinta. Dalam pada itu, ada sebab lain lagi kenapa ada lelaki tidak gemar menonton drama korea.

 

Ego tercalar bila menonton drama korea

Drama korea seiring dengan plot cerita yang sedih dan ‘jiwang’, jadi ramai lelaki beranggapan bahawa mereka tidak sesuai menonton cerita begitu.

Drama korea hanya untuk golongan wanita sahaja

Anda tak percaya? Kebanyakan drama Korea lebih banyak pelakon lelaki berbanding pelakon wanita. Mesti ada 2 hero berebut seorang heroin. Boleh dikatakan sasaran drama Korea adalah untuk menghiburkan kaum wanita.

Tidak suka watak lelaki yang dianggap tidak macho

Lelaki lebih sukakan drama aksi yang menunjukkan seorang hero yang gagah dan macho. Warna kulit sawo matang dan berbadan tegap. Walaupun kacak, pelakon drama Korea dianggap tidak macho tambahan pula mereka memiliki wajahyang ‘lembut’ seperti wajah wanita.

Lebih suka drama aksi

Kebanyakan lelaki tidak suka menonton drama romantik seperti drama Korea. Lelaki lebih cenderung menyukai filem aksi dan banyak adegan mendebarkan. Ianya sesuai dengan perwatakkan lelaki yang seharusnya gagah dan sasa, bukan drama Korea yang berebut seorang wanita dan akhirnya menangis!

Namun begitu, setiap orang mempunyai minat yang berbeza. Ada lelaki yang suka menonton drama korea, tetapi tidak begitu ketara seperti golongan wanita.

Sumber: Kompas.com

The post Sebab Kenapa Lelaki Tidak Gemar Menonton Drama Korea appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tqWIhk

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.