Hi! Welcome Back and Stay Tune! Bilakah Waktu Terbaik Untuk Berkahwin - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Bilakah Waktu Terbaik Untuk Berkahwin

Pada masa lalu, berkahwin pada usia 20-an mungkin kelihatan seperti satu keperluan. Tetapi, menurut anda berapa umur yang anda fikir perlu berkahwin?

Ramai pasangan sekarang memilih untuk menangguhkan perkahwinan. Dipetik daripada laman brides.com, Sabtu (7/4/2018), penyelidikan menunjukkan bahawa menangguhkan perkahwinan akan memberikan anda peluang terbaik untuk membuat hubungan itu berjaya dan berjalan dengan baik selepas perkahwinan.

Toni Coleman, seorang ahli psikoterapi dan pakar perhubungan menjelaskan bahawa pada peringkat perkembangan hubungan, semua orang mendapat kesedaran diri dan pengalaman baru yang akan mengajar tentang diri mereka sendiri dan apa yang benar-benar diinginkan untuk bahagia. Masalah terbesar yang sering berlaku dalam perkahwinan pada usia muda adalah dua orang yang mengembang secara berasingan dan mencari keinginan yang berbeza.

Walau bagaimanapun, ini tidak bermakna menangguhkan perkahwinan tidak mempunyai cabarannya. Orang yang menangguhkan perkahwinan terlalu lama rasa puas dengan pasangan yang kurang ideal.

Sekiranya perkahwinan bukan matlamat seseorang ketika membangunkan hubungan kasih sayang, sukar untuk memberi ruang untuk pola fikiran baru. Apakah usia terbaik untuk berkahwin ketika dalam keadaan seperti ini?

Pakar percaya bahawa usia 25 tahun dan ke atas adalah yang terbaik. Umur 25 adalah pencapaian kematangan, di mana semua orang akan menjadi lebih jelas mengenai siapa mereka sebenarnya dan apa yang mereka mahu. Ini pastinya menjadikan proses mencari pasangan yang betul lebih mudah.

Di samping itu, ada pencapaian emosi yang perlu anda perhatikan juga. Ketahui tentang siapa anda dan bagaimana untuk membuat perkahwinan yang bahagia.

Ini lebih penting dan kerap dijawab oleh ramai orang. Kejayaan emosi tidak bergantung pada usia, ada yang melakukannya awal dan yang lain tidak pernah memikirkannya sehingga mereka berkahwin.

The post Bilakah Waktu Terbaik Untuk Berkahwin appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2vCtQnk

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.