Hi! Welcome Back and Stay Tune! Nak kekal cantik di hari raya? 4 Tips untuk kekal Cantik & Sihat Berseri Di Hari Raya - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Nak kekal cantik di hari raya? 4 Tips untuk kekal Cantik & Sihat Berseri Di Hari Raya

Bulan puasa dah nak tiba. Kalau sebut bulan puasa Bazar Ramadhan la yang akan dikunjungi. Memang susah nak tahan nafsu. Tapi tetap nak juga pergi bazar ramadhan.

Tapi macam mana nak kekal cantik di Hari Raya ye?

Jom kami kongsi 4 tips untuk Cantik & Sihat berseri di Hari Raya akan datang.

1- Banyakkan minum air putih. 

Air memainkan peranan penting dalam badan kita. Air berkurang boleh menyebabkan badan kita dehidrate. Jadi kita kena pastikan kuantiti air dalam badan mencukupi. 


Macam mana nak cukup 8 gelas air putih dibulan puasa?
- 1 gelas air selepas azan magrib (berbuka puasa). Korang boleh amalkan Flavettes Effervescent Glow. Hanya perlukan 1 tablet je setiap hari untuk membuatkan kulut wajah korang glowing. Elakkan minum kafein.
- 1 gelas air putih selepas solat magrib.
500 ml / 1L botol air putih sebelum terawih. Minum selepas salam.
- 1 gelas air suam sebelum tidur. Seeloknya sediakan botol di tepi katil. Boleh minum jika terjaga.
- 1 gelas air putih selepas bangun tidur
- 1 gelas air putih selepas makan sahur.



2- Kurangkan makanan berminyak.

Dibulan puasa banyak betul dugaan. Lagi-lagi ada bazar ramadhan. Jadi macam mana nak kurus semasa raya? Haaaa.. Tahan nafsu makan. WAJIB kurangkan makanan berminyak.

Lagi bagus kalau masak sendiri. Boleh kawal pengambilan minyak.

3- Buat Senaman Ringan

Jangan ingat bulan Ramadhan tak boleh bersenam sebab kita berpuasa. Katanya nanti penat. Sebenarnya, lagi bagus bersenam sebab kita boleh amalkan gaya hidup sihat.

Tak perlu buat senaman berat, cukup hanya senaman ringan sahaja. Sambil-sambil menonton television pun boleh bersenam.

Kami galakkan anda bersenam sebelum berbuka puasa. Tapi jangan terlebih bersenam. Nanti jumpa makanan terus nak terkam semua.

Tengok video ni. Bersenam yang ringan-ringan sahaja. 


4- Amalkan makanan tambahan / supplemen

Vitamin C sangat bagus untuk kecantikan kulit. Antara jenama vitamin C yang anda boleh ambila adalah mengandungi dose Vitamin C yang tinggi - Flavettes Effervescent Glow yang berbentuk effervescent tablet.

Selain dari Vitamin C, ia mengandungi juga vitamin E dan Glutathione yang merupakan antioksida yang kuat dan akan membantu badan anda untuk melawan radikal bebas akibat dari pencemaran udara, kesan sampingan ubat ubatan, rokok dan juga tekanan yang mencepatkan proses penuaan pada kulit and badan.

Vitamin C memang penting untuk menyokong penghasilan kolegen, Glutathione membantu penyahtoksin dalam badan dan membantu mencerahkan kulit, dan Vitamin E bertujuan untuk melindungan dan memulihkan kulit serta melambatkan proses penuaan. 


Foto kredit : Rileklah.com

Walaupun jadual yang sibuk, kena pastikan badan kita mempunyai nutrisi yang diperlukan . Senang je, amalkan Flavettes Effervescent Glow dalam rutin seharian anda. Cuma perlukan satu tablet dilarutkan di dalam segelas air masak/sejuk untuk dapatkan keenakan rasa oren. Lagi mudah dan sedap!





Cara pengambilan:
1) Hanya perlu ambil 1 tablet sehari samaada selepas berbuka atau selepas bersahur. Larutkan dalam segelas air.

Untuk kejelitaan yang terserlah di hari raya, jangan ‘missed’ amalkan Flavettes Effervescent Glow setiap hari. Lebih sihat, lebih anggun.

Untuk maklumat lebih lanjut, layari Facebook: www.facebook.com/FlavettesMalaysia dan Youtube: Flavettes Malaysia


✍ Sumber Pautan : ☕ PenmerahPress

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2IKoYi6

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.