Hi! Welcome Back and Stay Tune! Usul Memansuhkan Agama Daripada Kad Pengenalan Bakal Dibentang – Ahli Parlimen PKR - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Usul Memansuhkan Agama Daripada Kad Pengenalan Bakal Dibentang – Ahli Parlimen PKR

Miri, Sarawak: Ahli Parlimen bagi kawasan Miri, Dr Michael Teo Yu Keng dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) bercadang untuk mengusulkan pemansuhan agama daripada kad pengenalan, demikian menurut status Facebook milik ahli Parlimen tersebut.

Menurutnya, “Saya bercadang untuk mengetengahkan satu usul supaya diluluskan di Parlimen di mana agama dan bangsa tidak lagi dinyatakan di dalam kad pengenalan kita.”

Pendirian ini adalah sejajar dengan tuntutan beberapa pihak sebelum ini yang mahukan supaya kad pengenalan rakyat Malaysia tidak memasukkan maklumat agama. Hanya penganut Islam di Malaysia mempunyai identiti agama di dalam kad pengenalan mereka.

Beberapa kes saman ke atas Jabatan Pendaftaran Negara sebelum ini, telah dibuat oleh individu-individu yang telah murtad dari agama Islam setelah permohonan mereka untuk membuang perkataan Islam di dalam Kad Pengenalan mereka gagal.

Sumber :



✍ Sumber Pautan : ☕ MyNewsViral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2s3N0xq

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.