Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tak Bertemu Jodoh, Perkara Ini Dapat Membantu Anda Bahagia - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tak Bertemu Jodoh, Perkara Ini Dapat Membantu Anda Bahagia

Umur semakin meningkat tetapi pasangan tak muncul-muncul. Sementara rakan sebaya telah seorang demi seorang telah berkahwin. Keadaan ini kadang-kadang membuat perasaan seseorang wanita merosot. Merasakan diri single, membuat perasaan diri rasa berkecamuk. Daripada menjadi gembira, wanita hanya rasakan kekosongan.

Kehidupan single tidak bermakna wanita tidak mahu berkahwin. Hanya belum bertemu pasangan jantung yang sesuai. Memetik laman Vemale, bagaimana untuk mengatasi perasaan ini?

Jangan membanding

Pakar Terapi, Jenny Taitz, Psy.D. dan pengajar klinikal UCLA mengatakan, adalah satu sifat manusia untuk membandingkan kehidupan mereka dengan kehidupan orang lain, malangnya ini tidak menjadikan kita bahagia. Terutama dalam media sosial hari ini, ada saja perbandingkan kita lakukan dan mengikuti gaya hidup orang lain.

Namun, jika dapat difahami, semua orang mempunyai kehidupan yang berbeza. Tiada apa-apa yang terlambat atau terlalu cepat, anda hanya perlu memanfaatkan waktu hidup anda sendiri. Kunci untuk tidak membandingkan kehidupan adalah untuk meningkatkan keyakinan diri, memotivasi diri anda setiap hari dan menjauhkan diri daripada membandingkan diri sendiri dengan kehidupan orang lain.

Luaskan pergaulan

Untuk hidup bukan sahaja mengenali orang tertentu sahaja, anda perlu mengembangkan lingkaran persahabatan, interaksi sosial. Sama ada mengikuti komuniti baru, berkenalan dengan rakan dari rakan anda. Temui orang baru supaya mereka dapat memberi peluang lain dalam kehidupan.

Anda perlu menjadi lebih baik kepada diri sendiri. Jika anda boleh berbuat baik kepada orang lain, mengapa tidak kepada diri sendiri?

Selagi anda tidak menyakiti orang lain dalam hidup anda, jangan melakukan perkara buruk yang merosakkan kehidupan orang lain. Kerana manusia terbaik adalah manusia yang boleh menjadi berguna kepada orang lain, kemudian buat apa yang telah anda lakukan setakat ini.

Ini sering menjadi beban bagi wanita, tetapi jangan membuat tabiat membandingkan diri anda sebagai rujukan. Kerana cara hidup setiap orang tidak sama, kemajuan seseorang dalam mencapai sesuatu atau mengalami sesuatu. Anda hidup dalam masa anda sendiri dan nikmatilah selagi boleh.

The post Tak Bertemu Jodoh, Perkara Ini Dapat Membantu Anda Bahagia appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2rcxBv4

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.