Hi! Welcome Back and Stay Tune! "Saya sangat malu.." Respon Son Setelah Korea Selatan Kalah Dengan Malaysia - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

"Saya sangat malu.." Respon Son Setelah Korea Selatan Kalah Dengan Malaysia

 
Pemain bola sepak Tottenham Hotspur, Son Heung-min merupakan antara bintang nama besar di dunia ketika ini.

Son Heung-min merupakan tonggak utama yang melihat kebangkitan pasukan Tottenham Hotspur di Liga Perdana Inggeris (EPL) bersama Kane, Ali dan Erikson.

Malah Son Heung-min turut membantu Korea Selatan membenam German di aksi Piala dunia yang lalu.



Kini Son sedang beraksi untuk skuad bola sepak Korea Selatan di Sukan Asia Jakarta-Palembang 2018 namun pasukannya tewas mengejut kepada Malaysia.

Malaysia telah menang 2-1 ke atas Korea Selatan menerusi jaringan Safawi Rashid.

Ini komen Son setelah tewas kepada Malaysia.



"Saya sangat malu dengan kekalahan mengejutkan ini"

"Pemain Korea seakan-akan mengambil mudah perlawanan ini. Selepas Malaysia meledak dua gol, pemain kelihatan bingung."



"Saya patut kawal permainan dengan lebih baik dan batu pemain muda. Saya memikul tanggungjawab itu. 

"Saya dan juru latih berkata kita akan berdepan bahaya sekiranya ambil mudah dan ini tak sepatutnya berlaku. Nasib baik ini berlaku di peringkat kumpulan, pemain harus ambil pengajaran."

Itulah kata-kata dari Son tentang perlawanan tersebut.



Sementara itu, jurulatih Korea Selatan, Kim Hak-bum mengakui melakukan kesilapan taktikal apabila terlalu cepat merombak barisan pemainnya pada kejohanan terbabit.

"Itu kesilapan saya. Saya amat menyesalinya. Keputusan hari ini akan menyukarkan laluan kami ke final."

"Laluan juara dan naib juara kumpulan adalah begitu berbeza untuk peringkat 16 pasukan terbaik, tapi kami yakin akan layak ke pusingan seterusnya."




Korea Selatan akan menentang Kyrgyzstan manakal Malaysia akan menentang bahrain pada aksi terakhir peringkat kumpulan Isnin ini.

Semoga pasukan Malaysia mampu terus melakar kejutan pada temasya kali ini. Ayuh team Malaysia!!-PENMERAH

✍ Sumber Pautan : ☕ PenmerahPress

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2MX4ULs

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.