Hi! Welcome Back and Stay Tune! VIDEO: Hyundai I30 N – Kereta Prestasi Pertama Hyundai Diuji Atas Salji Oleh Thierry Neuville; Dipuji - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

VIDEO: Hyundai I30 N – Kereta Prestasi Pertama Hyundai Diuji Atas Salji Oleh Thierry Neuville; Dipuji

Dalam tahun ini, Hyundai akan mengeluarkan model prestasi mereka yang pertama, digelar sebagai i30 N, dan ia adalah ahli ketiga dalam barisan kenderaan model i30 (selepas i30 lima pintu dan i30 Wagon). Model ini sudah dilihat diuji di atas jalan raya biasa, namun dalam video terbaru yang dikeluarkan sendiri oleh Hyundai, ia diuji atas salji oleh pelumba rali WRC, Thierry Neuville.

Di dalam video tersebut, aksi menggelungsur i30 N boleh dilihat sambil mengeluarkan bunyi yang menggiurkan manakala Neuville memuji kerja jurutera Hyundai dalam menghasilkan kenderaan prestasi yang mudah dikawal dan dapat memberi rasa sebenar kereta lumba kepada orang ramai.

Ujian ini dilakukan di Arjeplog, Sweden, di mana selain itu, Hyundai juga ingin memperelok dan membuat talaan terhadap ciri dinamik kenderaan itu. Bahagian lain seperti Electronic Stability Control, Limited Slip Differential, stereng, penyerap hentakan, suspensi dan tayar juga semuanya diuji dalam keadaan cuaca ekstrem, dengan suhu boleh mencecah -30 darjah celsius.

Informasi yang didapati sebelum ini menjangka i30 N akan dikuasakan oleh enjin empat silinder 2.0 turbo, dan akan ditawarkan dalam dua varian – standard 250 hp dan dilengkapi dengan pakej prestasi, 275 hp. Selaku sebuah hatchback prestasi, i30 N akan memberi saingan terus kepada model seperti Volkswagen Golf GTi, Ford Focus ST dan Peugeot 308 GTI.

Selain itu, i30 N juga akan dibekalkan dengan kotak gear manual enam-kelajuan dan kemudiannya turut ditawarkan dengan transmisi klac berkembar lapan-kelajuan jenis klac basah.Apa yang menarik lagi, i30 N bakal dilengkapkan dengan LSD mekanikal pintar kawalan elektronik digelar E-LSD, pertama seumpamanya dari Hyundai.

Menurut ketua bahagian ujian dan pembangunan kenderaan prestasi di pusat teknikal Hyundai Motor Europe iaitu Alexander Eichler, objektif i30 N adalah seperti berikut: “Sasaran utama kami adalah untuk menjamin kepuasan memandu. Logo ‘N’ yang membawa simbol chicane selekoh itu juga menjurus kepada aspek itu – sebuah kenderaan yang lincah dan seronok untuk dipandu.

[embedded content]

<!–

 

–>

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nn3jWl

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.