Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kementerian Kesihatan tunggu laporan perubatan penuh berhubung kematian pelajar tahfiz - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kementerian Kesihatan tunggu laporan perubatan penuh berhubung kematian pelajar tahfiz

PUTRAJAYA: Kementerian Kesihatan kini menunggu laporan perubatan penuh dari Hospital Sultan Ismail (HSI) berhubung punca kematian pelajar tahfiz Mohamad Thaqif Amin Mohd Gaddafi , kata menterinya Datuk Seri Dr S. Subramaniam.

Beliau berkata laporan bedah siasat, yang mengambil masa kira-kira dua minggu untuk siap, kemungkinan akan memberitahu sama ada pelajar berusia 11 tahun itu mengalami masalah kesihatan lain yang mungkin memburukkan lagi keadaannya.

"Saya tidak boleh memberitahu punca kematian tanpa laporan perubatan penuh. Kita tahu ada bukti kecederaan, pendarahan di bawah kuilit, darah beku yang kemungkinan boleh menyebabkan jangkitan.

"Jadi, semua ini adalah kemungkinan yang boleh menyebabkan kematian. Tetapi saya perlu mendapatkan laporan perubatan penuh daripada mereka yang merawatnya sebelum saya boleh memberitahu apa-apa," kata beliau ketika ditemui pemberita di kementerian di sini hari ini bagi mengulas kematian pelajar itu yang berada dalam keadaan tidak sedarkan diri selepas menjalani pembedahan untuk memotong kedua-dua belah kakinya.

Keadaan Mohammad Thaqif Amin yang dimasukkan ke hospital Rabu lepas menjadi tular di media sosial selepas mengalami kesakitan kerana didakwa dipukul oleh seorang pembantu di asrama sekolah tahfiz itu di Kota Tinggi, Johor. Allahyarham meninggal dunia pada 2.05 petang tadi di hospital.

Dr Subramaniam berkata kementerian akan mengeluarkan kenyataan mengenai keadaan pra perubatan pelajar tersebut dan punca kematian dalam masa dua minggu.

Kepada soalan lain, beliau berkata: "Setakat yang kita tahu, para doktor di HSI telah cuba melakukan yang terbaik untuk menyelamatkannya , malangnya pelajar itu meninggal dunia walaupun mereka telah melakukan yang terbaik. Ini amat malang."

-- BERNAMA



Untuk meneruskan bacaan klik link ini atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2owz4wU

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakap Keli News


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.