Hi! Welcome Back and Stay Tune! Naikkan 4 Kali Surcaj Air, Guan Eng Terus Cekik Darah Rakyat - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Naikkan 4 Kali Surcaj Air, Guan Eng Terus Cekik Darah Rakyat





Siapa kata DAP tidak mahir menipu rakyat? Lihat bagaimana Kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah pimpinan Lim Guan Eng cuba membebankan rakyat negeri itu melalui surcaj air.

Pada 2 Jun 2011, roketkini.com ada melaporkan bahawa DAP tidak akan sesekali menaikkan tarif air di Pulau Pinang. Bagi terus memancing kepercayaan rakyat, Malaysiakini pula sekali lagi melaporkan Pulau Pinang kekalkan tarif air pada tahun 2015.

Namun sebenarnya semua itu adalah penipuan kepada rakyat. Pada tahun 2010, Guan Eng mengenakan surcaj pengurusan air (SPA) 24 sen untuk setiap 1,000 liter penggunaan air melebihi 35,000 liter sebulan.

2013, sekali lagi Guan Eng menipu rakyat. Kerajaan DAP Penang telah menaikkan surcaj air sebanyak 100% kepada 48 sen. Dua tahun berikutnya DAP tipu rakyat lagi dengan kenaikan 16.7% surcaj air. Manakala terbaru pada 2017 ini, sekali lagi rakyat terus dibebankan dengan kenaikan lebih 100% hanya dengan alasan tidak mahu pembaziran.

Alasan Guan Eng, langkah ini diambil hasil daripada nasihat NGO yang tidak mahu air dibazirkan. Namun, sejak bila Guan Eng mendengar nasihat orang? Bukankah NGO Alam Sekitar dan NGO pengguna Pulau Pinang acapkali menasihati Guan Eng mengenai isu-isu alam sekitar dan kepenggunaan? Tidak pula dia endah?

Persoalannya, apakah tujuan sebenar tindakan kejam Guan Eng ini? Adakah kenaikan ini untuk menampung gaji dan elaun para pegawai dan pengikut setianya? Adakah ia untuk disalurkan kepada gaji dan elaun gaji Mohamad Sabu dan Saifuddin Nasution?

Atau adakah Guan Eng mahu menggunakan dana itu untuk menampung kerugian kos kajian terowong bawah tanah di Pulau Pinang? Adakah PBA Holdings Berhad yang dikuasai oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang dengan pegangan saham majoriti 55% dijadikan 'tempat penarik wang' untuk tujuan tertentu?

Setiap tahun PBA Holdings Berhad untung puluhan juta. Hasil PBA Holdings Berhad selama empat tahun  (2011-2015) adalah seperti berikut ;

2011: RM236 juta
2012: RM244 juta
2013: RM251 juta
2014: RM261 juta
2015: RM300 juta

Keuntungan bersih PBA Holdings (2011-2015):
2011: RM45 juta
2012: RM29 juta
2013: RM27 juta
2014: RM24 juta
2015: RM38 juta

Hasil dan untung PBAHB ratusan juta ringgit dan terus meningkat. Kemanakah wang rakyat ini akan digunakan? Adakah untuk kepentingan para pegawai dan pengikut setianya?

Dalam Buku Jingga pada 2013 bukan main lagi berjanji mahu turunkan bil air. Bila sudah perintah dua penggal, DAP perintah secara diktator. Ini baru tadbir Penang, belum lagi Putrajaya.

Sudah sudahlah percayai DAP. Masa sudah sampai untuk rakyat ajar mereka ini.

Tulisan:
Beruang Biru

Untuk meneruskan bacaan  klik link ini atau copy paste di web server http://ift.tt/2p3aZMQ http://ift.tt/2plcSVD

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.