Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Saya mahu jadi huffaz dalam masa 2 tahun” - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Saya mahu jadi huffaz dalam masa 2 tahun”

Pemergian adik Thaqif turut dirasai seluruh rakyat Malaysia. Siapa saja yang mengikuti kisah adik Thaqis pasti akan tersentuh.

Manakan tidak, pada usia seawal 11 tahun sudah mengabdikan diri berusaha menghafaz kalam Allah. Dalam masa yang sama adik Thaqif pula menghadapi dugaan di tempat pembelajarannya dan kemungkinan paip air yang menghinggapi kakinya itu adalah asbab kepada pemergiannya.

Dalam nota yang ditulis dan disimpan Al-Qurannya, Adik Thaqif sudah menyimpan hasrat untuk menjadi huffaz dalam 2 tahun. Dalam catitannya itu, dia juga menulis 3 cara-cara menjadi huffaz. Sesuatu yang boleh diikuti.


Subhanallah, walaupun adik Thaqif sudah tiada, dia masih mampu berbuat kebaikan.

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Takziah kepada keluarga Thaqif. sememangnya pemergian anak syurga ini memberi kesan kepada semua. – The Alternatif

Gambar Adik Thaqif yang dimuatnaik ibunya:

Ya Allah….berat sungguh dugaan yg kau berikan pd anakku dlm menghafaz Kalammu……kuat yea sayang…setiap…

Posted by Dayang Thaqifah on Wednesday, April 19, 2017

The post “Saya mahu jadi huffaz dalam masa 2 tahun” appeared first on The Alternatif.



Untuk meneruskan bacaan  klik link ini atau copy paste di web server http://ift.tt/2p3aZMQ http://ift.tt/2q7lX5j

✍ Sumber Pautan : ☕ The Alternatif


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.