Hi! Welcome Back and Stay Tune! Daesh : 20 gadis melayu hanyut angkara kemaruk lelaki syria - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Daesh : 20 gadis melayu hanyut angkara kemaruk lelaki syria

KUALA LUMPUR, 4 Syaaban 1438H, Isnin – Gara-gara terperangkap dengan anggota kumpulan militan Daesh tempatan, segelintir wanita tempatan sanggup bergadai harta dan wang tunai sebelum ditinggalkan terumbang-ambing di luar negara. 


Ketua Penolong Pengarah Bahagian Counter Terrorism, Cawangan Khas Bukit Aman, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, kerana mengejar impian untuk berjuang dan mencari cinta di Syria, harta mencecah jutaan ringgit yang diperah anggota kumpulan militan berkenaan lesap entah ke mana. Beliau mendedahkan, lebih daripada 20 wanita tempatan telah diperdaya anggota militan Daesh dengan dijanjikan cerita dan masa depan yang indah di Syria sebaik sahaja mendirikan rumah tangga di sana. 

“Sebab cinta juga mereka sanggup menggunakan wang pengajian, menjual kereta serta kediaman sehinggakan membuat pinjaman bank sebelum diarahkan untuk meninggalkan Malaysia menerusi penerbangan transit sebelum tiba di Istanbul, Turki selepas dana yang dikumpul mencukupi. 

“Mereka kemudiannya dikawal oleh penjaga-penjaga di rumah sementara bersama beberapa warga asing termasuklah dari Indonesia dengan menyerahkan pasport dan telefon bimbit bagi mengelakkan diri daripada dikesan,” 

katanya menjelaskan semua maklumat tersebut diperoleh daripada pendedahan beberapa wanita yang ditahan di negara ini dan Turki kerana merancang untuk menyertai kumpulan pengganas itu di Syria. Mengulas lanjut, Ayob Khan berkata, wanita-wanita itu 

mula merasai deritanya apabila penjaga meminta wang bagi tujuan menanggung kos penginapan, makan dan minum sepanjang berada di rumah sementara tersebut. Malah, katanya, ada kalangan wanita itu telah tinggal lebih kurang lima bulan sehingga kehabisan wang simpanan selepas diberi kepada penjaga rumah menyebabkan impian untuk ke Syria terkubur. 

Memburukkan lagi keadaan penjaga itu turut mengambil kesempatan menipu wanita-wanita terbabit dengan menyerahkan kad bank untuk mengeluarkan wang saku yang kononnya dikirim oleh Mohamad Wanndy. “Tetapi apa yang berlaku, penjaga ini bersubahat dengan Mohammad Wanndy mengeluarkan wang yang ada untuk dibahagi-bahagikan antara mereka berdua. Habis sahaja wang ‘dikerjakan’ penjaga akan mencari cara untuk menghalau wanita-wanita ini daripada rumah sementara. 

“Cara paling mudah dengan membawa wanita-wanita ini ke sempadan Turki-Syria seperti di Hatay dan Gaziantep memandangkan kawasan ini dikawal oleh pihak berkuasa bagi menyekat individu-individu ke Syria,” katanya.menara.my/

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakap Keli News

Kredit kepada pemilik laman asal dan untuk meneruskan bacaan di laman asal sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2oXXdb0

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.