Hi! Welcome Back and Stay Tune! Doktor Puas Hati Edar ‘Tortilla’ Percuma Pada Orang Ramai - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Doktor Puas Hati Edar ‘Tortilla’ Percuma Pada Orang Ramai

KUALA TERENGGANU – Kedatangan bulan Ramadan memberi peluang umat Islam membuat pelbagai amalan bagi menggandakan pahala masing-masing dan amalan bersedekah atau Infaq merupakan satu daripada ‘ladang pahala’ yang dimaksudkan.

Tidak mahu ketinggalan untuk meraih keberkatan bulan Ramadan yang hanya berbaki beberapa hari lagi, sepasang suami isteri dan juga beberapa individu berganding bahu menjalankan ‘infaq Ramadan’ dengan mengedarkan juadah berbuka puasa ‘tortilla’ secara percuma kepada orang ramai yang melalui Kampung Merbau Patah, Jalan Kuala Terengganu-Kuala Berang, dekat sini sejak enam hari lalu.

Dr Norzila Tengah @ Abd Rashid, 43, berkata tahun ini merupakan tahun pertama penglibatan beliau, suami, Muhammad Rushdi Salleh, 46, serta anak-anak dan rakan-rakannya dalam pemberian juadah secara percuma itu.

Pemberian itu yang turut mendapat kerjasama petugas Angkatan Pertahanan Awam Terengganu  dilaksanakan sempena setahun keluarganya mengusahakan perniagaan trak makanan ‘Makang Sedak’.

Meskipun dihambat waktu di antara tugas hakiki sebagai seorang doktor, Norzila atau mesra disapa Kak Uji tetap gigih menyediakan dan mengedarkan juadah itu kerana ia mendatangkan satu kepuasan kepada dirinya dan keluarga dapat berbakti kepada masyarakat.

Justeru katanya bulan Ramadan ini merupakan waktu yang sesuai untuk beliau dan anggota keluarganya melaksanakan Infaq Ramadan di samping mempromosikan menu perniagaan trak makanan mereka.

“Pada kebiasaannya di bulan Ramadan orang suka bersedekah bagi bubur lambuk, tapi kami edar roti tortilla berinti ayam kepada orang ramai yang melalui jalan ini bermula 17 Jun lalu hingga hari ini (semalam).

“Dan sebenarnya menu roti tortilla ini juga adalah antara menu jualan terlaris dalam perniagaan trak makanan kami, jadi ia juga strategi serampang dua mata kami memperkenalkan perniagaan kami kepada orang ramai,” katanya ketika ditemui Bernama selepas selesai mengedarkan juadah itu kepada orang ramai di sini, semalam.

Katanya, dalam tempoh enam hari sebanyak 3,000 keping tortilla berjaya diedarkan dengan kos kira-kira RM10,000.

“Pada hari pertama saya ada sedikit rasa bimbang jika ia tidak mendapat sambutan kerana kami hanya menggunakan plakad bertulis ‘Tortilla Percuma’ untuk menarik perhatian pengguna jalan raya supaya berhenti dan ambil tortilla kami.

“Alhamdulillah, walaupun ia agak mudah tapi misi kami berjaya dan setiap hari tortilla yang diedarkan bermula pada pukul 5.30 petang akan habis diedar dalam masa 15 minit.

“Pada masa yang sama juga dengan cara ini kami sebenarnya mendidik anak sulung kami, Nawwal Syafiqah, 18, selok belok ilmu perniagaan kerana Insyaallah beliau yang akan mewarisi perniagaan ini nanti,” katanya.

Norzila berkata operasi perniagaan trak makanannya akan disambung kembali selepas perayaan Aidilfitri di PB Square iaitu daru pukul 3 petang hingga 12 tangh malam dan bagi orang ramai yang ingin mendapatkan info lanjut mengenai menu-menu yang disediakan boleh layari Facebook “Makang Sedak’.

– BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sXKbA2

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.