Hi! Welcome Back and Stay Tune! Dua Beradik Sanggup Mengayuh Basikal Sejauh 50km Untuk Melawa Bapa Di Penjara Tetapi Dihalang Pengawal - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Dua Beradik Sanggup Mengayuh Basikal Sejauh 50km Untuk Melawa Bapa Di Penjara Tetapi Dihalang Pengawal


Perkara paling besar dalam dunia ini adalah kasih sayang . Kasih sayang akan melebihi segalanya , sanggup berbuat apa sahaja untuk yang tersayang . Begitu jugalah kasih kita kepada ibu dan bapa .
Jika kecil dahulu kita di tatang bagai minyak yang penuh , besar kelak adakah kita sanggup bekorban sepertimana ibu dan ayah kita dahulu ?

Itulah yang terjadi kepada dua beradik ini . Kisah mereka berjaya menyentuh hati netizen melihat pengorbanan mereka . Mana tidaknya , mereka berbasikal sejauh 50km untuk melawat bapanya di dalam penjara .

Perjalanan mereka mengambil kira-kira lebih kurang 5 jam perjalanan . Mengikut sumber portal Coconuts , mereka bertolak dari rumah di Ban Non Khoon sekitar jam 7.30 pagi dan tiba pada jam 12.00 tengahari .

Semasa dalam perjalanan mereka berdua , telefon bimbit salah seorang dari mereka mengalami  retak pada skrin selepas terjatuh akibat jalan yang tidak bagus . Namun masih boleh digunakan lagi .

Malangnya , setelah mereka penat mengayuh sejauh 50km ke Penjara Daerah Khantaralak , mereka telah dihalang dari masuk oleh pengawal di sana . So sad !

Pengawal tersebut turut berasa simpati kepada mereka berdua namun kemudian menjelaskan bahawa hari tersebut bukanlah hari terbuka untuk pelawat datang melawat .



Namun pengawal tersebut bertindak membawa mereka berdua ke pejabat pentadbiran untuk memberitahu tarikh pembebasan bapa mereka berdua .

Kanak-kanak tersebut berasa gembira mendengar perkhabaran tersebut . Saya berasa tersentuh melihat betapa dalamnya cinta mereka kepada bapa mereka .

Apabila ditanya mengapa tidak hadir bersama ibu , mereka hanya memaklumkan ibu mereka tinggal di Bangkok dan mereka hanya duduk dengan nenek mereka . Mereka juga mempunyai seorang abang namun mempunyai masalah kesihatan ( mental ) .

Pengawal tersebut bersimpati dengan mereka lalu memberikan duit sebanyak 100thb dan bekalan berupa makanan dan air percuma dari pentadbiran penjara .

Kasihan , anak kecil begini yang tidak tahu lagi kesusahan hidup bagaimana tapi sudah mampu berdikari . Adakah kita sekuat mereka ??

Sumber : Coconuts

www.kakishare.my

Koleksi video viral edisi 2017




✍ Sumber Pautan : ☕ Oh! Semput

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2uhG5kU

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.