Hi! Welcome Back and Stay Tune! Nekad Untuk TAK SENYUM Selama 40 Tahun Hanya Kerana INGIN.. MENGEJUTKAN !! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Nekad Untuk TAK SENYUM Selama 40 Tahun Hanya Kerana INGIN.. MENGEJUTKAN !!

Nekad Untuk TAK SENYUM Selama 40 Tahun Hanya Kerana INGIN.. MENGEJUTKAN !! | Baca Viral – Wanita dan kecantikkan memang tak dapat dipisahkan. Macam-macam gelagat wanita zaman kini yang obses ingin tampil cantik, sehingga sanggup melakukan apa saja. Tapi, jika perkara itu tidak membahayakan kesihatan, tak salah.

OBSES UNTUK CANTIK

Semua wanita tentu ingin selalu tampil cantik sehingga sebahagian wanita rela melakukan apa saja agar tampil selalu cantik walaupun kadang-kadang perkara itu menyeksa dan menyakitkan. Demi penampilannya yang ingin selalu nampak awet muda, Tess Christian menjadi tular di media sosial kerana cara luar biasanya untuk mencegah kedut di wajah. Dia mengaku bahawa dia memang tidak pernah tersenyum ataupun ketawa selama 40 tahun!! demi menjaga keanjalan kulit dan untuk mengelakkan kedut pada wajahnya.

GEMBIRA ANAK LAHIR, TAPI TAK SENYUM !

Christian menjelaskan bahawa dia telah melatih dirinya sendiri sejak usianya masih remaja untuk tidak tersenyum dan ketawa. Bahkan, Christian tidak tersenyum ketika melahirkan anak pertamanya “Setelah Stave lahir, aku sangat bahagia, namun aku rasa aku tidak perlu tersenyum” jelasnya.

Kaedah ini mungkin memang berhasil pada Tess Christian, terbukti di usianya yang menginjak 50 tahun tak nampak sedikitpun kedutan pada wajahnya. Namun, penyebab kedutan di wajah ada beberapa faktor, baik pada lingkungan usia ataupun genetik.

PILIH KAEDAH NATURAL

Pergerakan otot ketika ketawa, tersenyum, ataupun bermasam muka juga menjadi faktor utama penyebab kedutan wajah. Kita boleh sahaja bersikap normal dengan tersenyum dan ketawa tanpa bimbang kedutan kerana banyak lagi kaedah lain yang dapat mencegah penuaan dan kedutan pada wajah.

Walaupun banyak kaedah lain yang menjadi lambakan di pasaran yang lebih mudah dan senang seperti cucuk vitamin C dan sebagainya, Christian lebih memilih untuk tidak tersenyum dan ketawa kerana dia menganggap itu lebih semulajadi.
“Strategi aku ini lebih efektif, aman, semulajadi, daripada botoks dan krim kecantikan yang mahal,” ungkapnya, seperti dilaporkan oleh Daily Mail.
Christian mengaku bahagia menjalani hidupnya selama ini tanpa perlu mengekspresikan senyuman atau ketawa pada wajahnya.

Sumber : InfoMekah

The post Nekad Untuk TAK SENYUM Selama 40 Tahun Hanya Kerana INGIN.. MENGEJUTKAN !! appeared first on BACA VIRAL.



✍ Sumber Pautan : ☕ BACA VIRAL

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2fNu2ZX

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.