Hi! Welcome Back and Stay Tune! Siasat 1MDB, Amerika Syarikat cuba beri tekanan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Siasat 1MDB, Amerika Syarikat cuba beri tekanan


 Yis! Click Mukah Pages for Easy Commission!!

PETALING JAYA: Tindakan pihak berkuasa menahan dan melakukan proses ekstradisi terhadap bekas Ketua Pegawai Eksekutif ‘Aabar Investments PJS Ltd’ 1MDB (Aabar), Mohamed Al Husseiny ke Amerika Syarikat jelas menunjukkan bukti tekanan antarabangsa terhadap Malaysia yang sangat kuat.

Perkara itu dinyatakan oleh Ahli Parlimen Kapar, Manivanan Gowin selepas membuat pendedahan penangkapan Mohamed semalam.

“ini menunjukkan ada tekanan negara luar termasuk (Amerika Syarikat) terhadap isu 1MDB,” katanya kepada FMT.

Tambah Manivanan, Amerika Syarikat berhak melakukan siasatan berhubung isu 1MDB susulan kes tersebut telah mendapat liputan antarabangsa.

ketika ditanya, bila tarikh penangkapan dibuat terhadap bekas pengawai Aabar itu, Manivanan berkata, butiran itu diperoleh berdasarkan laporan pihak media antarabangsa pada 30 Mac.
Semalam, Ahli Parlimen Kapar itu mendedahkan bahawa Mohamed ditahan di Abu Dhabi bagi membantu siasatan penyelewengan yang dikaitkan dengan syarikat 1MDB dan dikatakan dalam proses ekstradisi ke Amerika Syarikat.

Terbaharu, pegawai Jabatan Keadilan Amerika Syarikat dilaporkan berada di negara ini untuk berjumpa dengan beberapa individu dalam siasatan mereka ke atas 1MDB, lapor Reuters yang memetik sumber-sumber yang tidak dinamakan.

Skandal 1MDB kini disiasat oleh pihak berkuasa di Switzerland, United Kingdom, Amerika Syarikat, Luxembourg, Singapura dan Hong Kong.



Mukah Pages sharing automated post from Free Malaysia Today

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.