Hi! Welcome Back and Stay Tune! Blackberry Menjadi Pengeluar Pertama Memperbaiki Kerentenan QuadRooter - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Blackberry Menjadi Pengeluar Pertama Memperbaiki Kerentenan QuadRooter

Peranti Blackberry terkenal dengan tahap keselamatan dan privasi yang tinggi sejak dahulu lagi. Walaupun sudah berubah kepada platform Android mereka masih mahu mengekalkan tradisi sebagai peranti paling selamat digunakan. Oleh sebab itu kemaskini untuk menampal kerentanan QuadRooter pemproses Qualcomm sudahpun diterima oleh pemilik Priv dan DTEK50. Kemas kini dilakukan secara OTA dan akan diberikan secara berkala mengikut pasaran.

BlackBerry DTEK50

QuadRooter ini mengambil kelebihan empat eksploit yang terdapat pada kod Qualcomm, sekaligus mendapatkan akses root pada peranti Android berasaskan kepada cip Qualcomm. Melaluinya, ia membolehkan akses kepada pelbagai data pada peranti dicuri, termasuk boleh mencuri dengar panggilan, mengakses kamera, dan sebagainya. Walaubagaimanapun, buat masa ini masih tiada godaman yang dilakukan melalui eksploit QuadRooter ini.

Blackberry jelas memandang serius kerentanan ini. Ini meletakkan mereka di hadapan Google yang hanya akan menampak kerentanan ini menerusi kemas kini sekuriti pada bulan September. Sungguhpun begitu pengguna Android tidak perlu risau tentang QuadRooter kerana sistem Verify Apps yang diperkenalkan pada Android 4.2 memastikan 90% peranti akan terselamat dari digodam.

 






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2aWw9bs

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.