Hi! Welcome Back and Stay Tune! Khabar Angin Harga Bahan Api Akan Naik Tidak Berasas - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Khabar Angin Harga Bahan Api Akan Naik Tidak Berasas

Persatuan Pengedar Petrol Malaysia (PDAM) menyangkal khabar angin yang beredar di laman media sosial, yang menyatakan bahawa harga bahan api akan naik, adalah tidak benar. Ketua PDAM, Datuk Khairul Annuar Aziz berkata mesej berkenaan yang menyatakan harga RON 95 akan naik 15 sen, naik 5 sen bagi RON 97 dan naik 20 sen bagi diesel adalah tidak berasas.

“Harga bahan api sebenar bagi Februari akan diumumkan malam ini selepas jam 8 malam. Ya, ia mungkin naik, tetapi itu bergantung kepada kerajaan,” jelas beliau, memetik laporan NST Online hari ini. Mesej yang dimaksudkan menjadi viral beberapa jam sebelum pengumuman rasmi dibuat.

Ia diumumkan pada hari pertama setiap bulan, berkuatkuasa pada 12am. Pada Januari, RON95 dijual pada harga RM2.10 seliter, RON97 pada RM2.40 seliter dan disel pada RM2.05 seliter. Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) telah menggunakan sistem apungan untuk menentukan harga bahan api di Malaysia sejak 1 Disember 2014, berikutan pemansuhan subsidi bahan api berkenaan.





Sumber : Siakapkeli

P/S Kami muatkan beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Jangan lupa untuk Like & Share! 😍 💕


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.