Hi! Welcome Back and Stay Tune! Yamaha FZ250 Dilancar Di India – Harga RM7,797 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Yamaha FZ250 Dilancar Di India – Harga RM7,797

Selepas mengeluarkan gambar teaser, Yamaha India akhirnya melancarkan model naked FZ250 untuk pasaran di sana. Ini adalah pelancaran pertama bagi FZ250, namun ia sebelum ini pernah dipertontonkan di Brazil, dan mungkin akan dilancarkan juga di sana tidak lama lagi.

FZ250 menggunakan enjin BLUE CORE satu silinder 249 cc SOHC berpenyejukan udara yang dipadankan bersama transmisi lima kelajuan dan ia mampu menghasilkan sehingga 20.9 hp pada 8,000 rpm dan 20 Nm pada 6,000 rpm. Enjin ini menggunakan sistem suntikan bahan api.

Kuasa yang dihasilkan dapat dinikmati dalam satu pakej motosikal yang lincah kerana FZ250 mempunyai berat hanya 148 kg dan ergonomik yang disediakan memudahkan penunggang mengawal motosikal.

Untuk bahagian depan, FZ250 menggunakan kombinasi fork teleskopik 41 mm, brek cakera 282 mm, rim 17 inci dan tayar bersaiz 100/80 manakala di belakang pula terdapat lengan ayun bersama penyerap monoshock, brek cakera 220 mm, rim 17 inci dan tayar bersaiz 140/70. Motosikal ini walaubagaimanapun tidak dilengkapi dengan ABS dan model yang mempunyai ciri itu mungkin akan diperkenalkan pada masa hadapan.

Motosikal yang akan memberi saingan kepada model seperti KTM Duke 200, Mahindra Mojo, Bajaj Pulsar NS200 dan Honda CBR250R di India ini turut dilengkapi dengan lampu jenis LED di hadapan dan belakang, ekzos jenis pendek serta tempat duduk berasingan dengan penumpang belakang.

Tiga warna ditawarkan untuk FZ250 di India, terdiri daripada hitam, putih dan biru. Ia akan mula dijual bermula pada bulan Februari pada harga 119,500 rupee, bersamaan RM7,797.

Bagaimana untuk pasaran Malaysia? Adakah anda rasa ia patut dibawa masuk dan bolehkah ia bersaing dengan model yang ada di pasaran sekarang?

[embedded content]





Sumber : Siakapkeli

P/S Kami muatkan beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Jangan lupa untuk Like & Share! 😍 💕


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.