Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lelaki Miliki 130 Isteri Meninggal Dunia! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lelaki Miliki 130 Isteri Meninggal Dunia!

Mohammed Bello Abubakar yang berusia 93 tahun dan menjadi idola ramai lelaki kerana mempunyai 130 orang isteri, telah meninggal dunia di rumahnya di Niger State.

Mohammed Bello Abubakar

Penyakit yang dialaminya bagaimanapun tidak diketahui. Allahyarham dikebumikan pada Ahad. Mohammed mempunyai 200 anak dan dipercayai beberapa isterinya sedang hamil ketika ini.

Pada tahun 2008, Mohammed berdepan dengan kecaman daripada umat Islam yang mendesak dia menceraikan 82 daripada 86 isteri ketika itu dalam tempoh 48 jam kerana ia jelas bercanggah dengan ajaran Islam.

Beliau telah menceraikan 10 orang isteri sebelum ini dan mendakwa memiliki keupayaan untuk mengawal isteri-isterinya itu.

“Lelaki dengan 10 orang isteri akan rebah dan meninggal dunia, tetapi kemampuan saya diberikan Allah sebab itu saya boleh mengawal 86 orang,” katanya dalam temubual dengan BBC pada 2008.

Kebanyakan isteri Mohammed memberitahu, mereka tidak mampu menolak lamarannya dan beliau disifatkan sebagai seorang ayah dan suami yang baik.

BACA INI JUGA:

Sumber: mynewshub





Sumber : SentiasaPanas

P/S Kami muatkan beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Jangan lupa untuk Like & Share! ?? ??


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.