Hi! Welcome Back and Stay Tune! Agenda Negara Bersukan Perlu Sokongan Korporat: Khairy - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Agenda Negara Bersukan Perlu Sokongan Korporat: Khairy

KHAIRY Jamaluddin (kiri) dan Pengarah Urusan Kumpulan Bina Darulaman Berhad, Datuk Izham Yusoff melancarkan BDB Triple Challenge 2017 di Taman Botanikal Perdana, hari ini. – Foto Hafiz Sohaimi

KUALA LUMPUR: Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin, meminta sektor korporat supaya memainkan peranan penting dalam menjayakan agenda menjadikan Malaysia sebagai negara bersukan.

Beliau berkata sektor korporat mempunyai ruang dan platform yang sangat luas untuk merealisasikan harapan itu dengan menggalakkan lebih ramai rakyat Malaysia aktif bersukan dan mengamalkan gaya hidup sihat.

“Usaha kita untuk jayakan agenda menjadi sebuah negara bersukan tidak akan menjadi satu kenyataan sekiranya kita tidak mendapat kerjasama daripada sektor korporat. Mereka perlu bersama-sama menjayakan usaha ini untuk kepentingan bersama.

“Negara bersukan bukan hanya bermaksud ramai bermain sukan, tetapi sebenarnya ia merangkumi satu gaya hidup yang sihat dan menjadikan rakyat Malaysia lebih cergas dan sihat,” katanya ketika melancarkan ‘Bina Darulaman Berhad (BDB) Triple Challenge 2017’ di sini, hari ini.

Menurut Khairy, dengan meningkatkan pembabitan rakyat dalam aktiviti sukan, riadah dan fizikal, risiko penyakit tidak berjangkit (NCD) seperti kencing manis, tekanan darah tinggi, obesiti dan sakit jantung yang sememangnya tinggi di Malaysia, dapat dikurangkan.

Sementara itu, Pengarah Urusan Kumpulan BDB, Datuk Izham Yusoff berkata edisi kedua ‘BDB Triple Challenge’ itu bakal memberikan cabaran dan halangan yang lebih sukar berbanding edisi sulung tahun lalu.

“Dengan pertukaran acara maraton kepada berakit tahun ini, ia bakal menyaksikan cabaran yang berlainan. BDB Triple Challenge merupakan satu daripada cara kami untuk mempromosikan keindahan negeri Kedah kepada orang ramai menerusi acara sukan,” katanya.

Acara pertama, ‘BDB Climb and Run Langkawi’ akan berlangsung pada 22 April ini, diikuti acara ‘BDB Extreme Jitra’ pada 23 September dan ‘BDB Rafting Kulim’ di Sungai Sedim pada 18 November. – BERNAMA

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nVoyKN

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.