Hi! Welcome Back and Stay Tune! SPYSHOT: Mercedes-AMG GT Empat Pintu Kini Diuji - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

SPYSHOT: Mercedes-AMG GT Empat Pintu Kini Diuji

Kereta konsep Mercedes-AMG GT empat pintu baru sahaja membuat penampilan di Geneva Motor Show awal bulan ini, dengan membawa jenama EQ Power+, bersama enjin hibrid berprestasi tinggi, yang didapati daripada kereta lumba Mercedes-AMG W08 F1.

Kebanyakan bahagian luar kenderaan ini masih lagi tertutup dengan pelekat camouflage, tetapi di hadapannya boleh dilihat terdapat lampu utama yang mengikuti bentuk kereta GT Concet yang ditampilkan sebelum ini. Lampu siang LED padanya menghasilkan nyalaan berbentuk ‘C’ , berbeza dengan model konsep yang lebih mempunyai corak hiasan. Walaupun masih tertutup, gril dengan garisan tegak boleh dijangka pada model ini.

Ukuran tepat juga masih belum dipastikan, walaupun begitu unit ujian ini dilihat mempunyai bayang yang hampir seperti kereta pameran di Geneva. Sepertinya juga, model ini akan menggantikan CLS Shooting Brake secara tidak langsung.

Seperti yang dijangka, GT empat pintu ini menggunakan cermin sisi biasa, tidak seperti model konsep yang menggunakan kamera pada bahagian fender. Pada bahagian belakang pula, terdapat penutup but yang rendah, manakala dua muncung ekzos berkembar terletak pada bampar yang lebih sederhana. Bampar ini tidak mempunyai diffuser dan muncung ekzos di tengah seperti kereta konsep.

GT Concept tiba di Geneva dengan jumlah kuasa keseluruhan sebanyak 815 hp yang datang daripada enjin V8 twin-turbo 4.0 dan gabungan motor elektrik kuasa daripada bateri lithium-ion. Bateri tersebut akan sentiasa dicas untuk mempunyai “kuasa elektrik penuh apabila diperlukan,” kata Mercedes-AMG. Walaupun begitu, untuk model produksi ia mungkin akan ‘dijinakkan’ sedikit kepada 500/ 600 hp.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mkm50i

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.