Hi! Welcome Back and Stay Tune! AIM buka peluang kepada golongan muda - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

AIM buka peluang kepada golongan muda

KUALA TERENGGANU: Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) membuka 50,000 peluang kepada wanita generasi muda untuk mendapatkan pinjaman daripada badan berkenaan.

Pengerusi Eksekutif AIM, Datuk Dr Zubir Harun, berkata peluang yang akan dibuka sehingga Disember tahun depan itu akan memberi keutamaan kepada golongan muda daripada keluarga miskin.

"Buat masa ini kita sudah mempunyai 326,000 sahabat AIM, dengan peruntukan berbentuk geran yang diluluskan Perdana Menteri ketika perbentangan bajet sebanyak RM200 juta, kita akan mempertingkatkan jumlah sahabat AIM kepada 400,000 orang.

"Jadi, untuk merealisasikan hasrat kerajaan membantu golongan miskin berkecimpung dalam dunia perniagaan, kami membuka peluang ini kepada wanita yang tergolong dalam generasi Y," katanya kepada media selepas Program Himpunan Usahawan Ikhtiar Terengganu, di Gong Badak, di sini.

Hadir sama merasmikan majlis berkenaan, Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Luar Bandar, Usahawan, Koperasi dan Kepenggunaan, Nawi Mohamad.

Dr Zubir berkata, pada tahun ini AIM juga memperuntukan sebanyak RM1 juta membantu golongan miskin untuk tempoh enam bulan dengan memberi bantuan berbentuk barangan keperluan bernilai RM200.

"Untuk transformasikan keluarga miskin kepada usahawan bukan satu perkara mudah namun kami berbangga kerana kadar bayaran balik pinjaman sehingga Ogos lalu adalah 98.22 peratus daripada RM1.8 bilion pembiayaan yang diberikan.

"Kami berharap usaha ini dapat dijalankan secara berterusan dan Alhamdulillah, sudah ramai sahabat kita berjaya keluar daripada kepompong kemiskinan dengan memperoleh pendapatan bulanan sebanyak RM3,000 dan ke atas," katanya.



Sumber AIM buka peluang kepada golongan muda

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2yfk9vO

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.