Hi! Welcome Back and Stay Tune! ‘Diboo’ Kali Kedua, Pemuda UMNO Desak MB Kedah Letak Jawatan KFA. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

‘Diboo’ Kali Kedua, Pemuda UMNO Desak MB Kedah Letak Jawatan KFA.

Sekali lagi Presiden Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA), Datuk Seri Ahmad Bashah ‘diboo’ penonton semasa perlawanan akhir Piala Malaysia Sabtu lalu.


Rentetan itu Pemuda UMNO Kedah mendesak Ahmad Bashah didesak melepaskan jawatan Presiden KFA serta merta agar ia tidak menjadi ‘bahan’ politik pihak tertentu.

Desakan juga dibuat agar semua kepimpinan UMNO termasuk barisan exco negeri yang menyandang jawatan dalam KFA supaya berundur.

“Ada pihak yang menjadikan bola sepak sebagai bahan politik dan UMNO selalu menjadi ‘kambing hitam’ dalam isu ini. Jadi, bagi menjaga nama baik parti kami minta supaya Ahmad Bashah melepaskan jawatannya,” katanya dipetik Bernama.

Beliau berkata insiden Ahmad Bashah dimalukan dan disorak dengan laungan ‘boo’ oleh segelintir penyokong Kedah pada perlawanan akhir Piala Malaysia, Sabtu lalu sesuatu yang tidak dapat diterima dan biadap.

“Kita tidak sanggup melihat dia (Ahmad Bashah) terus dipermainkan walaupun banyak jasa dan sumbangan yang telah dicurahkan dalam sukan bola sepak sepanjang tempoh dua tahun pentadbirannya,” katanya.

Menurutnya sudah tibanya masanya untuk beliau melepaskan jawatan sebagai presiden.

“Semua benda baik yang kita buat disalah tafsir jadi ini jalan yang terbaik. Lepas ini sesiapa sahaja boleh pegang jawatan dalam KFA tetapi bukan daripada pemimpim-pemimpin UMNO kerana tidak mahu ia terus menjadi pentas kepada isu politik,” katanya.

Sumber

✍ Sumber Pautan : ☕ Sensasi Media

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2yd9FJz

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.