Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pemain Kelahiran Sarawak Dapat 'Durian Runtuh' Bersama KLFA - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pemain Kelahiran Sarawak Dapat 'Durian Runtuh' Bersama KLFA


Semua pemain dan barisan kejurulatihan bola sepak Kuala Lumpur bakal menerima ganjaran lumayan dari Persatuan Bola Sepak Kuala Lumpur (KLFA) berikutan kejayaan skuad itu muncul juara Liga Perdana 2017.

Presiden KLFA, Datuk Seri Adnan Md Ikhsan berkata ganjaran dalam bentuk wang tunai berkenaan adalah sebagai menghargai sumbangan pemain dan barisan kejurulatihan memastikan skuad Kuala Lumpur beraksi cemerlang di Liga Perdana 2017 sehingga berjaya layak ke Liga Super, pada musim depan.

Bagaimanapun, Adnan yang juga Ketua Setiausaha Kementerian Wilayah Persekutuan, menegaskan beliau tidak boleh mendedahkan jumlah sebenar bayaran bonus bakal diterima setiap pemain dan barisan kejurulatihan KLFA kerana mahu menjaga hati semua pihak.

“Kita memang sudah memutuskan untuk memberi ganjaran wang tunai lumayan kepada setiap pemain dan jurulatih The Hawks, namun saya tidak boleh menyebutnya secara terperinci kerana ia amat sensitif.

“Namun, apa yang boleh beritahu jumlah ganjaran wang tunai yang bakal diterima skuad The Hawks seawal hari ini bukan hanya amat lumayan dan malah tidak dijangka oleh setiap pemain dan pegawai KLFA,” katanya di sini.

Dalam pada itu, Adnan berkata KLFA juga menyasarkan skuad dibimbing jurulatih berasal dari Brazil, Fabio Magrao berkenaan mampu meraih sekurang-kurangnya tempat kelima terbaik di kancah Liga Super, musim depan.

Justeru, Adnan berkata KLFA sudah menyambung kontrak dua pemain importnya iaitu Guilherme de Paula dan Paulo Josue serta jurulatih Fabio Magrao dari Brazil bersama The Hawks untuk mengharungi kancah Liga Super, musim depan.

“Kami juga sedang dalam proses memuktamadkan senarai akhir pemain tempatan dan dua awang import baharu termasuk kuota Asia yang bakal dibawa masuk ke skuad Kuala Lumpur, pada musim depan.

“Kita mungkin akan membawa masuk seorang lagi awang import dari Brazil dan seorang pemain Asia untuk memperkuatkan lagi skuad Kuala Lumpur musim depan,” katanya yang mengesahkan KLFA akan mengekalkan kira-kira 85 peratus pemain tempatan sekarang, manakala selebihnya bakal diganti dengan pemain muda baru.

Dalam pada itu, Tengku Adnan berkata beliau menyerahkan kepada Presiden KLFA, Datuk Seri Adnan Md Ikhsan dan jurulatih Fabio Magrao untuk memuktamadkan senarai penuh pemain import dan tempatan yang bakal menyarung jersi The Hawks, pada musim depan.

Adnan ketika ditemui mengesahkan KLFA sudah menyambung kontrak dua pemain importnya iaitu Guilherme de Paula dan Paulo Josue serta jurulatih Fabio Magrao dari Brazil bersama The Hawks untuk mengharungi kancah Liga Super, musim depan.

“Kami juga sedang dalam proses memuktamadkan senarai akhir pemain tempatan dan dua awang import baharu termasuk kuota Asia yang bakal dibawa masuk ke skuad Kuala Lumpur, pada musim depan.

“Kita mungkin akan membawa masuk seorang lagi awang import dari Brazil dan seorang pemain Asia untuk memperkuatkan lagi skuad Kuala Lumpur musim depan,” katanya yang mengesahkan KLFA akan mengekalkan kira-kira 85 peratus pemain tempatan sekarang, manakala selebihnya bakal diganti dengan pemain muda baharu.-myMetro


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2xI2iJV

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.