Hi! Welcome Back and Stay Tune! Rumah kos rendah di Pekan Baharu Sukau - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Rumah kos rendah di Pekan Baharu Sukau

KOTA KINABALU: Kementerian Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah menerusi Lembaga Pembangunan Perumahan dan Bandar (LPPB) merancang membina rumah kos rendah di Pekan Baharu Sukau, membabitkan kawasan seluas 14 hektar.

Pembantu Menterinya, Datuk Zakaria Edris, berkata cadangan program pembangunan rumah kos rendah itu akan dikemukakan dalam kajian separuh penggal Rancangan Malaysia Ke-11 (RMKe-11) yang akan datang.

"Kita memang mempunyai rancangan membina rumah kos rendah di Pekan Baharu Sukau. Program pembangunan ini akan diselaraskan dengan program pembangunan jabatan atau agensi kerajaan lain di pekan berkenaan.

"Kerajaan mengalu-alukan cadangan pembangunan perumahan awam sama ada kos rendah atau mampu milik di Pekan Baharu Sukau. Pembabitan lain-lain agensi seperti Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) dan Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) amat digalakkan oleh kementerian.

"Cadangan pembangunan perumahan di kawasan ini boleh dikemukakan kepada pihak kementerian untuk pertimbangan dan kelulusan," katanya menjawab soalan Datuk Saddi Abdul Rahman (BN-Sukau) pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN)) Sabah, hari ini.

Beliau menjawab soalan adakah LPPB atau agensi pembangunan perumahan mampu milik yang lain seperti SPNB dan PR1MA bercadang membina rumah kos rendah di Pekan Baharu Sukau.

Dalam pada itu, Zakaria berkata, LPPB mempunyai cadangan pembangunan perumahan mampu milik secara usahasama dengan pemaju swasta dan diharap dapat dilaksanakan dalam masa terdekat.



Sumber Rumah kos rendah di Pekan Baharu Sukau

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2Ag60PT

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.