Hi! Welcome Back and Stay Tune! Seorang Kelindan Lori Maut Kemalangan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Seorang Kelindan Lori Maut Kemalangan


TATAU, SARAWAK – Di KM43 Jalan Tatau, Selangau, seorang kelindan lori maut selepas kenderaan yang dinaikinya melanggar belakang sebuah lori yang diletakkan di tepi jalan pagi tadi.
Mangsa, Andrew Mapang Juni, 19, disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian kira-kira jam 4.50 pagi itu juga turut putus kaki kirinya.
Kejadian malang yang menimpa itu dipercayai berlaku apabila pemandu lori yang membawa besi dari arah Selangau ke Bintulu gagal mengelak sebuah lori yang mengalami masalah tayar diletakkan di tepi jalan.
Pemandu lori yang membawa muatan besi itu dikenali sebagai Ganak Melintang, 33 dan pemandu yang dirempuh itu, Banyang Tedong yang berusia 46 tahun mengalami kecederaan ringan.
Pihaknya menerima panggilan pada jam 4.59 pagi, kata jurucakap Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sarawak.
Lapan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Tatau dikerah ke tempat kejadian, jelas beliau lagi.
“Komander operasi melaporkan kelindan lori itu yang putus kaki masih tersepit di tempat duduk setibanya di lokasi kejadian pada jam 6.05 pagi.
Katanya lagi, “mangsa bejaya dikeluarkan oleh anggota bomba yang menggunakan mesin pemotong hidraulik untuk mengeluarkan mangsa namun pasukan perubatan mengesahkan bahawa mangsa sudah meninggal dunia dan mayatnya diserahkan kepada pihak polis untuk siasatan lanjut.” Sumber: Berita Harian. Editor: Atila Atasha
loading...


✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2B5XBuH

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.