Hi! Welcome Back and Stay Tune! Beranikah mereka: Rasanya inilah juga yang rakyat dok tunggu-tunggu...... - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Beranikah mereka: Rasanya inilah juga yang rakyat dok tunggu-tunggu......

BN kena berani ajak Pakatan debat manifesto
Mac 17, 2018
Oleh Khalid Samad

MANIFESTO Pakatan Harapan yang dilancarkan dalam majlis penuh gilang-gemilang telah mendapat berbagai respons dari ramai pihak, termasuk dalam kalangan pimpinan Barisan Nasional (BN). Pimpinan BN secara konsisten memberikan hamburan negatif dan kutukan terhadap manifesto tersebut.

Media elektronik dan cetak yang dikuasai mereka secara konsisten mengkritik manifesto PH tanpa memberi walaupun sedikit ruang kepada pihak pimpinan PH untuk menjawab.

BN siang dan malam terus mengatakan bahawa manifesto PH dongeng, tidak realistik, boros, tidak logik, janji kosong dan bermacam-macam lagi.

Perkara yang sama juga telah dihamburkan sewaktu pilihan raya ke-12 apabila Pakatan Rakyat ketika itu menawarkan janji air percuma 20 meter padu buat kali pertamanya kepada rakyat Selangor.

Akhirnya, di bawah penguasaan kerajaan yang bersih dan telus, janji yang didakwa mustahil oleh BN telah berjaya dilaksanakan sehingga hari ini oleh kerajaan Pakatan Harapan.

Keadaan yang sama berulang dalam soal manifesto PH yang dibentangkan baru-baru ini.
Manifesto Pakatan Harapan akan terus didakwa sebagai sesuatu yang mustahil, serta mimpi indah oleh Barisan Nasional.

Sememangnya apabila parti yang korup dan merompak duit rakyat itu terus menguasai kerajaan sudah pasti rakyat akan dinafikan segala yang dijanjikan ini. 

Ia sememangnya mustahil dan sekadar mimpi indah sekiranya diharapkan kerajaan BN untuk melaksanakannya.

Sewajarnya, pelbagai tohmahan yang dilontarkan pihak BN mahupun PAS boleh dijawab dan diperjelaskan.

Apa yang perlu adalah untuk ditemukan pimpinan PH bersama pengkritik-pengkritik tersebut dalam sebuah program debat terbuka di stesen televisyen utama seperti RTM, TV3, Bernama dan lain-lain yang pada hakikatnya didanai wang rakyat setiap tahun tetapi digunakan untuk kepentingan BN.

Barulah ramai dapat melihat kerajaan BN sebagai kerajaan berani dan terbuka.

* Khalid Samad, ahli Parlimen Shah Alam merangkap Ketua Penerangan Parti Amanah Negara


✍ Sumber Pautan : ☕ mountdweller88

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2FUmSL6

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.