Hi! Welcome Back and Stay Tune! Daim Dengan Jelas Sedang Bantu Bos Lamanya - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Daim Dengan Jelas Sedang Bantu Bos Lamanya




Tulisan asal oleh:
Eric See-To, Facebook Eric See-To, 22 April 2018

Jurucakap kerajaan berkata Daim jelas membantu bos lamanya untuk berkempen.

Amat dikesali bahawa beliau memilih untuk memesongkan kebenaran walaupun beliau lebih mengetahui.

Banyak projek mega yang dikatakan oleh Ketua Pengarah Kastam sebagai telah diberi pengecualian semasa masa Mahathir berlaku ketika Daim juga menteri kewangan - oleh itu beliau tahu mengapa mereka dikecualikan.

Kos projek ECRL yang ditanggung kerajaan adalah RM55 bilion - dengan atau tanpa GST. Tetapi apabila anda menambah dalam 6% GST, kos akan meningkat kepada RM58.3 bilion - di mana RM3.3 bilion GST akan dikenakan kepada kerajaan sebagai pelanggan akhir, yang dikutip oleh kontraktor utama yang akan dibayar balik kepada kerajaan.

Dalam kes projek ECRL ini, memandangkan pembiayaan itu diperoleh dari pinjaman mudah asing, kerajaan ingin mengecualikan projek dari GST untuk tidak meningkatkan saiz pinjaman dari RMM55 bilion kepada RM58.3 bilion dan dikenakan caj faedah tambahan.

Adalah penting untuk ditekankan bahawa projek itu sendiri yang dikecualikan daripada GST dan bukannya syarikat kontraktor utama. Mereka masih perlu membayar GST untuk pembelian bukan berkaitan ECRL.

Juga, kontraktor itu masih perlu membayar cukai korporat untuk sebarang keuntungan daripada projek itu.

http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/04/22/putrajaya-says-pro-mahathir-daim-distorting-facts-over-taxing-ecrl/




Link asal artikel:
https://www.facebook.com/EricSeeTo/

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2HpfM25

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.