Hi! Welcome Back and Stay Tune! Rawi Hamid Akan Cabar Tun Mahathir Di Parlimen Langkawi? - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Rawi Hamid Akan Cabar Tun Mahathir Di Parlimen Langkawi?




SEMINGGU sebelum tarikh penamaan calon PRU14 berlaku, suasana di Pulau Lagenda Mahsuri berubah wajah. Dalam kesamaran Biru Tua dan Biru Muda, ditampah perencah pula terselit hijau 'Bulan Purnama', penduduk Langkawi riuh memperkatakan tentang sebuah nama yang tidak asing lagi.

Dato' Haji Mohd Rawi Bin Haji Abdul Hamid telah disebut-sebut bakal menjadi calon BN bagi kerusi Parlimen P.004 Langkawi. Sekali gus beliau akan menentang seorang calon yang bukan calang-calang anak, iaitu Tun Dr Mahathir Bin Mohamad.

Nama Mohd Rawi mula disebut selepas selesainya Majlis Pelancaran Manifesto BN Kedah di Stadium Sultan Abdul Halim Suka Menanti, Alor Setar.

Sehari selepas itu, Mohd Rawi dilaporkan telah dipanggil untuk ke PWTC, Kuala Lumpur manakala penyandang iaitu Datuk Ir Haji Nawawi Bin Haji Ahmad pula dilaporkan hanya berada di sekitar Alor Setar, Kedah.

Mohd Rawi merupakan ADUN Ayer Hangat selama 2 penggal dan sekarang telah diberi kepercayaan sebagai Exco Kerajaan Negeri Kedah sejak anak Dr Mahathir menjadi Menteri Besar lagi.

Khidmat Mohd Rawi diteruskan oleh Menteri Besar semasa iaitu Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah yang difahamkan dipersetujui oleh pihak Istana.

Selain fasih dalam 5 bahasa, Mohd Rawi juga dikatakan amat rapat dengan Istana Anak Bukit di Alor Setar.

Daripada desas desus ini, ramai memberitahu bahawa penerimaan rakyat terhadap Mohd Rawi adalah positif dan berkemungkinan besar Dr Mahathir akan mengalami laluan sukar untuk menang.

Ir Haji Nawawi pula dikatakan bakal bertanding di kerusi DUN Ayer Hangat yang mana merupakan kawasan diwakili Mohd Rawi sekarang ini.

Manakala seorang lagi wakil rakyat di pulau itu adalah Nor Saidi Haji Nanyan. Wakil rakyat muda itu dengar khabar akan terus kekal menjadi calon BN bagi kawasan DUN Kuah yang dimenangginya pada PRU13 lalu.

Bagaimanapun desas desus ini akan terjawab semasa majlis pengumuman calon BN Kedah yang akan berlaku pada 24 April 2018, Selasa di Seri Mentalon, Alor Setar. - KAKI PALU



✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2JjDH3s

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.